-Leif- VVV-föreningen har upphört!!

1kommentarer

När Skövde kommun lämnade Windows 2000 för Vista var vi två politiker som vägrade förutom jag själv också oppositionens nummer två. Vi två startade VVV föreningen, Våga Vägra Vista. Vad övergången till Vista har kostat i tid är det nog ingen som vet eller ens vågar räkna på. Självklart finns det fördelar, men för oss vanliga teknikbrukare blev det berömda Vistahjulet som snurrar i väntan på att åtgärden skulle bli färdig nog. 

Nu har dock tekniken sprungit i kapp även oss i VVV föreningen. I går fick jag ta emot en ny dator med Windows 7, med inbyggt 3G och VPN tunnel för att ha hela åtkomsten till kommunens ärendehantering hemifrån. Windows 7 har visat sig vara en snabbare miljö att jobba i, det märkte jag själv under eftermiddagen igår när tekniken funkade. 

Väl hemma skulle jag testa det inbyggda trådlösa 3G, efter ett antal försök och genom att gå från rum till rum och slutligen köket insåg jag att det funkar inte. " Gick inte att ansluta APN är felaktigt". För mig är det grekiska !!
I stadshuset har vi en bra IT-support, så jag går upp på mitt arbetsrum startar nya datorn men ack nej den startar inte. Nu har jag lämnat in den till IT-supporten vilken tur att jag har kvar den gamla datorn av 2003 års modell med Windows 2000.

Ha en bra tisdag / Leif   
 

1 kommentarer

Göran

02 Nov 2010 09:44

Hahaha ja se tekniken...

Kommentera

Publiceras ej