-Leif- Tågförsening!

0kommentarer

Har just fått veta att tåget är försenat först var det 10 minuter, sedan 30 och nu är budet 45 minuters försening. Idag har jag möte med Centerpartiets eftervalsgrupp i Stockholm, så vi får väl se när jag kan beräknas komma fram :(
I fönstret ser jag ett Skövde täckt i vinterskrud, onekligen vackert:) Snöröjningsbudgeten blev ju ordentligt spräckt av snöandet på årets första månader, så därför är väl inte annat att tänka än att det kommer bli ytterligare underskott i tekniska nämndens budget på snöröjningskontot.
Jag  måste ändå säga att det är skönt i vårt annars stressade samhälle att det finns saker som vi inte råder över. Vad gör väl lite snö, en tågförsening och ett spräckt snöröjningskonto när det viktiga är att man mår gott och är lycklig:)

Ha en fin dag, kanske kommer ändå tåget att lämna Skövde mot Stockholm någon gång under dagen, fram tills dess kan jag fortsätta att arbeta på tågstationen.'

/ Leif

Kommentera

Publiceras ej