~Titti~ Går det att vinna?

9kommentarer

God morgon!

Gårdagkvällen spenderade jag utomhus, 20 grader varmt, hur skönt som helst :) I helgen som gick la jag märke till hur otroligt många maskrosor vi har i gräsmattan och på morgonen hade många av blommorna slagit ut och då såg de ut att vara ännu fler! Det går ju inte, så kan vi väl inte ha det? De måste besgras! Så på vägen hem igår kväll svängde jag förbi plantagen och köpte en "Tistelstickare", eller vad jag hellre skulle kalla en maskrosplants-upptagare?!

När jag var liten gav min pappa mig typ 1 öre per maskrosplanta som jag plockade upp ur vår gräsmatta. Om det gick bra? Tja låt oss säga såhär: det var inget sommarjobb jag blev rik på... Men nu är jag igång igen - Let the game begin - död åt maskrosorna, eller ja, de ska upp ur jorden iaf! ;)

Tistelstickare
Nu ska de bort!!


Efter ett tag upptäckte jag dock att jag glömt bort hur  j o b b i g t det är, det är lättare sagt än gjort att få dem upp ur jorden, om man nu ska få med hela roten och det ska man ju...

Maskrosplanta
De var ju inte små om man säger så...

Maskrosplantor
Det blev några fyllda hinkar, men det var hårt arbete!

Fast det syns inte direkt någon skillnad när man tittar på gräsmattan nu... Jag börjar undra om det går att vinna det här? Vad tror ni? Om man plockar låt oss säga hundra plantor per dag under hela sommaren kan man besegra dem då? Eller är det lönlöst? Går det att vinna?!

Jag ska försöka ett tag iaf... Men nu ska jag åka till jobbet! Längtar tills ikväll när Leif kommer hem, är lite förväntansfull inför vad det kan vara som han har planerat för oss? Jag får inget veta förren han kommer och hämtar mig, hmm... 

Nu önskar jag Dig en solig och varm fredag!
~Titti

9 kommentarer

Jennie

21 May 2010 09:17

Lycka till! Vi har riktigt mycket ogräs och mossa, sambon får uppgiften att ta sig an dem! Kram kram från mig

Anonym

21 May 2010 14:03

Finns nog risk för att den mödan inte betalar sig... Men bra jobbat!

Miranda

21 May 2010 14:55

Du kan komma få hit och fixa vår tomt också :D



Förresten. Har ni en studsmatta hemma ? :O

Anonym

21 May 2010 15:23

Oj nej det var inga små direkt..

~Titti~

21 May 2010 17:50

Hahaha Miranda näe det räcker med vår tomt... :P



Japp vi har studsmatta - kom hit och hoppa vettja!! :D

Anna

21 May 2010 19:04

Tack, jag hoppas coachandet ska gå bra. ska bli otroligt skönt att lämna studentlivet bakom sig!

Ostronsystrar är nog ganska unikt, jag har skrivit ett förklarande inlägg!



Föresten tycker jag du ska leja din pappan och betala han 1 öre per planta ;)



Bo

21 May 2010 21:47

Erbjudandet om 1 öre står kvar, så välkommen hem och bli rik. Kramis /Pa

Bo

21 May 2010 22:14

Lyssna inte på Anna /Pa

~Titti~

22 May 2010 12:24

Hahaha hmmm jag kanske ska se det som att jag har en guldgruva i trädgården ist??! ;)

Kommentera

Publiceras ej