~Titti~ Torget... möte... ingen tårta...

2kommentarer

Idag började jag jobba lite senare eftersom jag visste att jag skulle jobba sent ikväll. Mitt första ärende på dagen var att hämta trycksaker/roll:upser inne i Skövde. Innan dess hann jag lyssna till Alliansen som idag var på Hertig Johans torg och så träffade jag Leif som såklart också var där. Fick mig lite "Allians-kaffe" också, och jag är ju en riktig kaffemoster - så jag hade det alldeles förträffligt! ;)

Alliansen på Hertig Johans Torg i Skövde
Det var en hel del på torget och lyssnade

Alliansen på Hertig Johans Torg i Skövde



Kvällens möte var bra, det inkluderade engagerade människor som gärna arbetar aktivt själva - det gillar jag! Jag har dock stått i en relativt stor sal och haft "tala-med-stora-bokstäver"-röstvolymen och nu är jag helt hes - kraxar som värsta skatan! ;-P

Även denna kväll var jag hemma strax innan 22. Hemma hade Leif fixat med varmt honungsvatten och mackor - upplagt för mysprat om hur dagen varit för oss båda :)

Ja just det, jag måste berätta: ikväll försökte jag nå min minsta systerdotter och gratta henne på födelsedagen, hon fyller hela 4 år idag. Fick först inte tag på någon av dem i familjen, men på vägen hem från mötet ringde min telefon och jag fick prata med lilltjejen. Det första hon säger är med hög och glad röst:
- Jag fyller år idag!
- Har du fått presenter? frågade jag
- Näe...
- Har du fått tårta?
- Näe...
Hmm? Kan det verkligen stämma? När jag pratade med syster fick jag sen reda på att det hänt en liten halkningsolycka på badhuset för stora tjejen som resulterade i kvällsväntan på Jourläkarcentralen och slutade med två stygn på hakan... 4-åringen hann inte öppna alla sina paket :( Tur att det finns en morgondag!!


Såååå - vi hörs imorgon! ;)
~Titti

2 kommentarer

Anne-Lie

06 May 2010 06:28

Man blir helt klart härdad om man har syskon;-))

~Titti~

07 May 2010 11:54

Ja så är det nog - på gott och ont...

Kommentera

Publiceras ej