-Leif- Personalfrågor och Norrköping på dagens agenda.

0kommentarer

Jag är mycket nöjd med mediarapporteringen från gårdagens presskonferans när Alliansen i Skövde presenterade budget och strategisk plan 2011-2013. Som politiker är man oerhört beroende av hur media väljer att granska och rapportera vårt uppdrag från väljarna. Du har säkert också hört människor säga "det har jag läst i tidningen" och därmed är det sant.

På förmiddagen idag står personalfrågor på agendan. I Skövde kommun har vi ett förhandlingsutskott bestående av mig som kommunalråd med ansvar för bland annat personalpolitiken och en företrädare för oppositionen. Vår uppgift är att bereda ärendena till kommunstryelsen och ge direktiv och inriktningar för personalpolitiken. Jag ser det som en styrka att vara överens i personalfrågorna och jag minns inget tillfälle när vi inte har varit det mellan majoritet och opposition. Idag har vi flera viktiga frågor på agendan, och vi har kallat till presskonferans efter mötet.

I eftermiddag skall jag åka till Norrköping och deltaga kort i Svenskt Vattens årsmöte. Nästa är kommer årsmötet med 400 delegater att förläggas till Skövde, så min uppgift blir att hälsa välkommen till nästa års värdkommun.

När vi vaknade i morses vid halv sex tiden var det strålande sol, sen hände något och molnen tornade upp sig snabbt. Men vad gör väl lite moln på himlen när man får vakna upp med en strålande Titti varje dag :)

Kommentera

Publiceras ej