-Leif- Färdigt röjt vid ån för denna gången!

2kommentarer

Vilken härlig söndag, strålande sol och fint blir det när vi röjer upp nere vid ån. Det blir faktiskt ett helt annat landskap. Nu får det vara färdigröjt för denna gången, och vi får fortsätta till hösten. Egentligen borde vi skaffa några får som får ta hand om efterjobbet och hålla tillbaka alla nya skott som lär komma. Fast jag vet att Tittis inställning till får inte är den bästa och djur skall skötas 365 dagar om året. Så jag tror att det lär bli röjsåg med slykniv som kommer göra fårens arbete.
Idag har vi fått fantasisk hjälp av våra trevliga grannar dom har släpat och dragit grenar till brasan. En rishög har vi sparat till kräftfisket i augusti.  Titti fixade underbart eftermiddagskaffe som hon kom ner till ån med. Senare i kväll kommer Titti att lägga upp bilder från dagen.
Ikväll skall grannarna jaga bäver, förhoppningsvis får dom någon ytterligare. För några år sedan var bävern sällsynt, idag har den blivit ett eländigt skadedjur som saknar naturlig fiende. Ska väl undvika att ge mig in i den alltid infekterade jaktdebatten, men jag konstaterar att många jaktdebattörer har kommit långt ifrån naturen och villkoren vi landsbygdsboende har. Det går väl för sig att sitta i stan och ha synpunkter och var mot jakt av än det ena och än det andra när man själv inte är drabbad.
Det blev ett jaktinlägg ändå! Ha en go söndagkväll / Leif

2 kommentarer

Bo

09 May 2010 21:16

Angående jakt

Leif Du är klok även inom detta område.

- Leif -

09 May 2010 23:08

Ha ha tackar för det! I annat fall så vet jag alltid vem jag kan rådfråga i jaktfrågor (med mera)!

Kommentera

Publiceras ej