-Leif- Alliansdag, utejobb o familjemys :)

1kommentarer

-Leif- Alliansdag, utejobb o familjemys :) Började morgonen med ett gympass med motorsågen i högsta hugg vid ån, medans Titti fortfarande sov. Väl hemma fixade jag till en liten brunch till oss och sen bar det av till stan. Allianspartierna i Skövde träffades och diskuterade ekobyggande och utveckling av stadsdelen Aspö. Det har blivit en infekterad politisk fråga i Skövde där "de nya" sossarna far med mycket osanningar vad som föreslås i området. I verkligheten innebär ett nej till bostadsbyggnation en avveckling av stadsbondgården som det kommunala bostadsbolaget driver, det har i varje fall en enig styrelse inkl sossarnas representanter beslutat. Alliansens förslag om byggnation säkrar stadsbondgårdens framtid och området kan utvecklas. 13.00 intog alliansen torget, för dagen i ett isande kallt väder med duggregn. Trots vädret kom många fram och pratade, drack kaffe och åt morotskaka. Jag fick ringa hem och be Titti ta med vantar och keps till mig för att lindra kylan. I stan mötte min dotter upp och väl hemma har "jag" lagat middag, svensk fläskfile med champiniongräddsås. Medan tjejerna kollat på Dvd. Mina matlagningskunskaper ligger i lä mot Tittis, men tjejerna verkade gilla maten. Skönt att slippa vara ute, blåst, regn och 3 plussgrader den 8 maj :( Resten av kvällen gör sig bäst i soffan tillsammans med kärleken och en varm pläd och ett glas rödvin i handen. Livet är härligt! Ha de / Leif

1 kommentarer

Catoamalie

01 Mar 2011 08:58

Good web with cool info. Thanks.

Kommentera

Publiceras ej