~Titti~ Det lackar mot...

2kommentarer

God kväll, eller rättare sagt God Natt!

Jag hade ju lovat att lägga ut bilder på de små fina konstverken på mina naglar, men jag hann inte fixa med det idag. Så jag lägger upp det imorgon istället! Ibland händer det saker under en dag som man inte kan påverka, då gäller det att vara flexibel, och kanske bara låta saker och ting bero..? Jag fortsätter arbetet på vägen mot bröllopet iaf :)

Nu är inbjudningskorten snart klara, jag och Leif har nu limmat och donat med några av de sista momenten - vilket innebar att vi fick spraylimma utomhus och sen pilla med noggrann precision allt smått rätt inomhus under lampan. Vi började på torsdagskväll och fortsatte in på fredagen.. Snyggt blir det och nu är det som sagt väldigt lite kvar!

Eftersom det inte blev några nagelbilder så kan jag berätta att jag häromdagen lackade jag för fullt! Men det lackar inte mot jul... Utan bröllop!! ;)

               Det lackar mot Bröllop!!
              Tanken är att inbjudningskortens kuvert ska förseglas med ett fint sigill 
             ( sen får vi bara hoppas att Postens sorteringsmaskin inte har sönder dem!)


Allt som behövs är själva lacket....

          Värmeljus          Lackstämpel          Sigill
          ... ljus                                 ... och lackstämpeln             - så kan det bli såhär fint!


               Bröllopslack
                          Det tog sin tid och hela huset luktade bränt ett tag... 
                          Men nu är det klart och jag är nöjd med resultatet :)



Nu är klockan alldeles för mycket... Dags att sova, vi hörs imorgon - då kommer nagelbilderna!
~Titti

 





2 kommentarer

Jennie

30 Jul 2010 10:04

Oj så fint det blir, spännande! Kram

Emelie

30 Jul 2010 10:51

Vad fint det blir, jag älskar med att pyssla!!

Kommentera

Publiceras ej