~Titti~ Bilder från Liseberg

2kommentarer

God kväll!

Oj vilken kreativ dag jag har haft! Kreativ i den benämningen att jag har försökt ha "öppet sinne" och tänkt i alla dess färger, former och känslor - konkret och abstrakt! Ja det är inbjudningskorten jag pratar om, jag har stämplat, stansat, klippt, klistrat, glittrat, färgat, embossat ja jag vet inte allt?! Är jag klar? Nej inte på långa vägar. Har jag kul? JAAA!! :D


Ja ja, jag lovade ju att lägga upp bilder från gårdagen, så här kommer de!

Klicka på de små bliderna om Du vill se dem större!

(Jag åkte ju till Göteborg redan på söndagen, som jag spenderade med vänner jag inte sett på ett tag. Vi åkte ut till havet och hade det riktigt mysigt och hann prata och komma ikapp riktigt bra!)


Lisebergresan var en present till Leifs systerbarn. Dessa båda killar blev ofantligt glada för överraskningen, som inleddes med "kidnappning" i hemmet och sen bilfärd till Göteborg och Liseberg (där jag mötte upp), två åkband inkluderat karusellsällskap!



               Liseberg


Vi var ett blandat gäng (blandat i åldrar, tycke, smak och "mod") så det var även en salig blanding på dagens aktiviteter, då vi....

     Kållorado          Radiobilar på Liseberg          Sagoslottet på Liseberg (fd. Peter Pan)
  ...blivit blöta i Kållorado    ...krockat med Radiobilarna  ...och sett Peter Pan bekämpa piraterna


I spegelhallen följde alla med in och vi fick många goa skratt, därefter slog vi oss lösa en stund i spelhallen. Air Hockey och Galoppbanan är mina favoriter i spelhallen!!

                         Titti med lååånga ben                         Air Hockey
               Långa ben i Spegelhallen!           Full action i Air Hockey!!


Den största utmaningen vad det gäller karusellerna, både för mig och Leif var att våga åka Balder - något ingen av oss gjort tidigare!

               Balder

Vi vågade och det var huuuur kul som helst!!! Men det var värre med balanssinnet efteråt... :P

               Titti & Leif åker Balder



En annan läskig attraktion var faktiskt Pariserhjulet, det går fort och det är väääldigt högt. Personligen har jag väldigt svårt att njuta utav utsikten, jag håller med om att det är vackert men det är alltför läskigt däruppe för att jag ska uppskatta det...

     Utsikt från Pariserhjulet          Lotta på Liseberg          Utsikt över Stora scenen från Pariserhjulet
Det var "Lotta på Liseberg" men vi hann inte riktigt med det, vi hörde dock en del och såg lite från hjulet ist ;)



Annars kan jag säga att Flum Ride är min absoluta favorit på Liseberg, och jag åker den gärna mååånga gånger!!!

               Titti, Leif med syster på Flum Ride
     Min absoluta favorit - även om det kanske inte ser så ut...? Här med Leif och hans syster



Vi hade en härlig dag och kväll, och det här kommer nog grabbarna prata om länge - de var jättenöjda och det var det viktigaste!

               Titti & Leif på Liseberg

 

Imorgon fortsätter semestern :)  Vi ses igen!
~Titti

 

2 kommentarer

Anne-Lie

21 Jul 2010 08:01

Balder åker jag med skräckblandad förtjustning - överlever jag bara första backen så fixar jag resten!

En kul dag ser ni verkligen ut att ha haft!

Emelie Magnusson

21 Jul 2010 08:27

Kul att läsa lite i din blogg. Liseberg är himla trevligt på alla sätt och vis. Dock är radiobilarna livsfarliga...de gav mig en nackskada förra året..haha. Känns kul att säga det på vårdcentralen. "jag har åkt radiobilarna"



Hoppas att allt är bra annars, men så vitt jag kan se så verkar det så i alla fall. Många kramar till dig. ~Emelie

Kommentera

Publiceras ej