~Titti~ De är slut överallt!

1kommentarer

Jag åkte in till stan på eftermiddagen för att hämta hem Leif. Eftersom tåget var försenat tänkte jag köpa mig en tidning och ta en fika. Jag ville köpa en bröllopstidning, jag har varit på jakt efter en sådan i flera dagar nu. Så tanken var fika och bröllop... Jag började med första bästa pressbyrå, där fanns det inga... Gick till en annan kiosk, där fanns det inga... Gick till ännu en pressbyrå men ingen lycka där heller. Jag pratade med kvinnan i kassan och frågade vad som hänt? I flera dagar (utspritt över några veckor) har jag velat köpa bröllopstidning men inte hittat någon (jo en men den var så tunn och meningslös så den har jag inte sett någon mening med att köpa..). Var är alla tidningar? Jo då fick jag reda på att de har tagit slut! De är SLUT!! Meh? Ska hela världen gifta sig nu eller?! Ja kanske...? För när det inte blev någon fika tog jag en promenad genom stan istället och då såg jag att det var stort bröllop i kyrkan vid torget. Röda mattan var framrullad och den vita limon stod och väntade på brudparet

               Bröllop i Skövde

På bilden syns det kanske inte hur många det var - för det var väääldigt många människor som deltog. Vilket i sin tur gjorde att många andra människor samlades för att titta. Jag såg även att TV4 filmade, så man kan ju undra vilka det var som vigdes?

De senaste dagarna har nervösa känslor så smått börjat smyga på mig. Dagarna går fort nu, alldeles för fort och det är fortfarande hur många saker som helst som ska köpas, planeras, och fattas beslut om... Hujedamej! :D



Till slut kom iaf Leif fram och eftersom jag inte fått mig något fika så åkte vi och köpte en glass

               Mjukglass med topping

Det är inte klokt egentligen, sommaren är snart slut och ändå var det här årets första mjukglass för både mig och Leif - gott som attan var det!

Nu har jag lagt laxen i marinad, Leif har tänt grillen - nu ska vi ha en mysig lördagskväll.
Hoppas att Du också har det!
~Titti

1 kommentarer

Anne-Lie

07 Aug 2010 20:24

Den glassen skulle jag kunna tänka mig!

Kommentera

Publiceras ej