-Leif- Stort och smått idag

1kommentarer

Att göra om Våmbskolan och flytta de dryga hundra eleverna till andra lokaler och låta Våmbskolan bli förskola/daghem är dagens stora nyhet i Skövde. 80 procent av barnen bussas idag till Våmb och bristen på daghemsplatser är på väg att bli stor med fler än 60 barn över prognosen. Jag förstår den oro boende känner i Våmb men det är små avstånd och som politiker måste vi se till helhet och ta ansvar för skattekronorna. Jag tror att det kommer bli mycket bra med den förändring som föreslås. 
Polisens besked att de extra polisinsatserna vid matfestivalen kommer debiteras irriterar mig. Vi har just haft presidiemöte med turistbolagets styrelse där jag är vice ordförande och bestämt att vi kommer bestrida alla försök från polisen att ta betalt för polisinsatsen. Matfestivalen är en folkfest, det är inget kommersiellt arrangemang, enligt polisen själva är det inte mer stök än en vanlig helg. Jag förstår om man vill komma åt bråkande supportrar vid idrottsarrangemang, men här har vi en fest som engagerar människor i vår stad, är det så här lagen skall tolkas hoppas jag Beatrice Ask snarast tar tag i frågan.
Tisdag innebär att köra dottern till ridningen, en av mina bästa stunder i veckan:-)
I Kväll genomför Centerpartiet det första av tre dialogmöten om Skövdes vision "2025" i ytterområdena , i kväll i Värsås onsdag Tidan och torsdag kväll Timmersdala. Det är viktigt att alla ges möjlighet att ge sina synpunkter. Välkommen!! / Leif  

1 kommentarer

Anonym

19 Apr 2010 18:39

Jasså, du tycker det är en bra ide' att lägga ner Våmbskolan. Då vet man vilket parti man aldrig skall rösta på igen då.

Kommentera

Publiceras ej