~Titti~ SÅ nära men ändå så långt bort...

2kommentarer

Ojojoj jag får lov och backa lite... Och erkänna att vi ställt orimliga krav på Zorro :s
 
Jag har ju tidigare berättat i ett inlägg att Nu visar sig slyngelåldern ordentligt!
Där berättade jag "uppe i ena körsbärsträdet har nu skatans ungar kläckts och de för ett himla liv emellanåt. Z
verkar inte riktigt fatta var det kommer ifrån, utan verkar tro att ungarna befinner sig någonstans inne i trädet? Så han gör sitt bästa med att gräva fram dem"
 
 
Jag var vansinnig på honom! Han förstörde trädet totalt. Och han riktigt ylade när han krafsade och bet upp barken på trädet. Jag skrev då "Vet inte om det kanske blir någon typ av extra resonens i ihåligheten i trädet? Men det verkar som om Z tror att han kan komma åt dem genom det hålet iaf, för det blir större för var dag"
 

Under helgen som gått har det varit en och annan skatunge som har försökt att flyga för första gången men misslyckats och störtat till marken - till minimerad Zorro-mark om man säger så...
 
Jag har försökt hålla honom och skatorna under uppsikt och jag är numera på min vakt när jag hör honom "yla" mot trädet. Och så hände ikväll han stod återigen och skällde mot trädet. Jag bannade honom. Men så gick jag fram till hålet och tänkte att det är ändå fantastiskt vad ungarna små skrik ekar i trädets hålighet. Till dess jag kikade in i hålet och såg dem - alla små fågelungarna!!
 
 
Så visst, skatungarna är i toppen på trädet men i trädet ligger det typ 10 andra ungar! Och när jag kikade in så gapade och skrek de som aldrig förr och gapade stort med näbbarna i förhoppning om att jag kom med mat!!
 

Inte konstigt om Zorro höll på att bli galen?!!
 
          
 
Sorry Zorro, men du kommer ändå inte åt dem :)
 
 
Återstår att se om trädet klarar sig...
~Titti
Dobermann, busig dobermann, fågelungar, körsbärsträd, skator, skatungar, slyngelålder,

2 kommentarer

Helena & Flaxa

12 Jun 2013 12:17

Haha! Här jagar vi oxå fåglar men inte riktigt på samma sätt.Flaxa har fullt upp med att jaga svalorna som bygger bo och nu alla skatorna.Hon har motionerat sig själv i flera veckor. Svansen rakt upp och spänd som en fjäder, så förra helgen fick hon en liten inflamation i den så den bara hängde rakt ner istället.... ;)
Har även förklarat att hon inte är en jakthund då hon har ståndskall på fåglarna som sitter på ledningarna.

Svar: Hahaha de är för underbara!! Och de ser verkligen till att de har fullt upp :p Hur har det gått med svansen hennes? Kramar!!
~Titti & Leif -

Inkan och Ligan

13 Jun 2013 17:46

Men jösses?! *fnissar lite* och vet hur tokig en hund kan bli. Tazz&Kram

Svar: Haha men eller hur?! :) kram
~Titti & Leif -

Kommentera

Publiceras ej