~Titti~ Nu visar den sig ordentligt: slyngelåldern!

0kommentarer

Det blev Leif istället som skrev om tidningsartikeln i Dagens samhälle - jag skrattade! Det blir så konstigt när man läser citat som är tagna ur sitt sammanhang, som att vi "gillar det burleska". Haha ja det gjorde vi ju och ja även jag var förväntansfull inför vår "franska kväll i Göteborg", bara för att jag inte var helt säker på vad jag hade bokat förnågonting egentligen? Så liksom Leif tyckte jag också reportaget var roligt om än väldigt oväntat :)
 
 
Här hemma håller Zorro på att driva mig (oss) till vansinne medsin uppfinningsrikendom, slyngelbus och rentav dumheter! I förmiddags bestämde han sig t.ex. för att riva ner alla kläder från tvättlinan (inte första gången han gör det) som han sedan spred ut runt om i trädgården. Jag tror inte att han gör det för att j*vlas, utan han tänker nog mer "Ah vad kul, de har hängt upp leksaker till mig!". Det gäller att ta han på bar gärning och de har vi ännu inte lyckats med...
 
Men det finns det som irriterar Zorro till vanvett också: uppe i ena körsbärsträdet har nu skatans ungar kläkts och de för ett himla liv emellanåt. Z verkar inte riktigt fatta var det kommer ifrån, utan verkar tro att ungarna befinner sig någonstans inne i trädet? Så han gör sitt bästa med att gräva fram dem:
 
 
Vet inte om det kanske blir någon typ av extra resonens i ihåligheten i trädet? Men det verkar som om Z tror att han kan komma åt dem genom det hålet iaf, för det blir större för var dag. Och det är osäkert om det stackars körsbärsträdet kommer klara sig.
 
 
Återigen: det gäller att ta han på bar gärning när han ger efter för sina slyngeltilltag.. Lättare sagt än gjort! Jag hör när han är igång, för han näst intill skriker när han biter loss barken. Eller så står han och ser dum ut när han skäller argt på trädet. Undrar vad som försigår i hans huvud? Nyfiken i en strut, tittar ut och håller sig ordentligt sysselsatt! ;)
 
~Titti
Dagens Samhälle, Dobermann, Kärlek och Politik, Leif & Titti, Leif Walterum, Leif och Titti Walterum, Titti & Leif, Titti Walterum, blogg, busig dobermann, doberman, dobermann, kärlek över blockgränserna, politiska bloggar, slyngelålder,

Kommentera

Publiceras ej