~Titti~ Så minns jag 2014 - del 2 (av 3)

0kommentarer

Här kommer andra delen av min sammanfattning på året som gått!
Första delen hittar du här !
 
Klicka på de blåmarkerade länkarna om du vill läsa hela inlägget som jag refererar till!
(små bilder blir stora om du klickar på dem)
 
 
MAJ
 Hela graviditeten kantades av olika krämpor och utöver det drabbades jag av influensor, infektioner och inflammationer. Maj månad kan sammanfattas som tuff, både fysiskt och psykiskt.
 
 
 Vi hann med några roligheter också - som t.ex. en kalasdag i Tibro :)
 
 
Men till slut tog graviditeten ut sin rätt, barnen och kroppen påverkades och efter ett akutbesök på förlossningen blev jag till slut sjukskriven. Men jag klarade mig bra länge (för att vara en tvillinggraviditet)! I slutet av maj var jag i vecka 30 - och då är man minst lika stor som en som väntar en bebis som gått hela graviditeten, dvs. 40 veckor!
 
 
JUNI
I juni blev det några vändor till förlossningen,
 
 
vi fick lugnande besked av läkaren men jag måste ta det lugnt!
 
 
Efter att barnmorskan gav tummen upp (och läkaren på Antenatal)
så beslutade vi oss för att åka till Gotland
 
 
 
                   
 
 
JULI
I juli la jag upp de sista Magbilderna (haha vad avlägset det känns nu?)
 
 
Jag fick havandeskapsförgiftning och blev inlagd, men fick permission över natten.
 
Så ÄNTLIGEN (efter närmare 45 timmar) kom VÅRA ÄLSKADE BARN
och våra liv har för all framtid förändrats och lyckan och kärleken är oändlig <3 <3
 
 
Dessvärre gick vi från en lyckobubbla till att jag blev allvarligt sjuk och åter inlagd på sjukhuset.
 
 
AUGUSTI
Sakta men säkert blev jag piggare, men det var två steg framåt och ett steg bakåt..
 
          
 
Till slut kom jag iaf hem och vi kunde börja leva familjelivet så som vi hade hoppats det med barnvagnspromenader och bara mysa...
 
 
och njuta av "Dubbelbebislycka"!!
 
 Foto: Kristina Claesson
 
 
Snart kommer sista delen av min årssammanfattning :)
~Titti
Almedalen, Almedalsveckan, Antenatalmottagning, Gotland, Tibro, antenatal, augusti, barnmorska, barnmorskekaka, förlossningen, gravid, gravid med tvillingar, graviditetsillamående, hjärtljud, hjärtslag, högriskgraviditet, illamående, infektion, inflammation, influensa, juli, juni, kalas, magbilder, maj, sjukskrivning, tvillinggraviditet, ultraljud,

Kommentera

Publiceras ej