~Titti~ Spärrad

0kommentarer

Vaknade med nackspärr idag. Det gör riktigt ont och försvårar all hantering med barnen såklart. Jag Googlade på om man kan ta tigerbalsam eller någon smärtlindrande salva när man ammar. Googleresultatet visade att det är tämligen vanligt att få nackspärr av just amning. Det är lätt att spänna sig, att sitta med uppdragna axlar eller överhuvudtaget sitta i felaktig ställning. En sådan ställning är att sitta och titta ned på ditt barn och hålla den ställningen länge/ofta. Men hur skulle man kunna låta bli att titta på dem?! 😍

 

Jag tror att det i synnerhet är dubbelamningen som gett mig mitt spärr, när väl båda fått tag "fryser" jag min rörelse och sitter så stilla jag kan för att de inte ska släppa taget. Det är nog inte en rekommenderad ställning? Hursomhelst till dess nackspärret släpper ammar jag liggande i sängen istället. Förhoppningsvis släpper det på ett par dar! :)

~Titti

Kommentera

Publiceras ej