~Titti~ Höstpromenad

0kommentarer

Ännu en dag som gjord för barnvagnspromenad i fantastiskt höstväder 😊

 

Det enda som är synd är att min fysik inte är den bästa. Efter en påfrestande tvillinggraviditet är ryggen väldigt svag (och då var ju utgångsläget innan graviditeten inge vidare) och magmuskler har jag ju inga alls än...

 

Jag får inte börja träna magmuskler eller annan styrke-/konditionsträning förrän tre till sex månader efter kejsarsnittet så det går heller inte i nuläget att bygga muskler direkt. Det jag däremot kan och bör göra är just att vara ute och promenera.

 

Så jag försöker gå ut en liten sväng varje dag - om möjligt. Mitt mål är att orka gå lite längre varje dag, både i tid och längd. Hitintills fixar jag 1,5 km vid varje promenad. Jag har en app som håller koll på mig och jag ökar längden lite lite för var gång. Jag tänker inte berätta vilken tid det tar, men fort går det inte (det är inte heller mitt mål)!

 

Barnen brukar somna direkt i vagnen och då menar jag verkligen direkt typ efter fem meter! Sen sover de så länge jag går och vagnen är i rörelse men stannar jag så vaknar de snabbt. Men idag var första gången som Tösen låg kvar i vagnen och sov när vi kom hem. Det är nog bara en tidsfråga innan de båda gör det 😊

~Titti

Kommentera

Publiceras ej