~Titti~ Fina kläder för liten peng!

0kommentarer

Det blev en tidig start igår. Tidig på två sätt: dels så beslutades sig barnen för att kl 04 var en lagom tid att stiga upp på och att natten därmed var slut. Gäsp! Och dels för att jag hade planer på att ge mig iväg runt halv nio och till dess skulle både jag och barnen ha ätit vilket tar ett par timmar.

Strax innan kl. 09 somnade sötnosarna om - mätta & goa - och jag gav mig iväg till Hjo för klädbytardag

 
Dagen arrangeras av ena Ladies Circle klubben i Hjo och vinsten går till välgörande ändamål. Så det är många som tjänar på denna dag 😊
 

Jag har inte varit mycket för second hand tidigare men jag har helt ändrat mig vad det gäller barnkläder! Det är ju såå bra och i de flesta fall är kläderna ändå som nya för de hinner inte slitas då barnen snabbt går vidare till större klädstorlek!

 

Jag har haft turen att få mycket kläder till framförallt gossen av en kompis så mitt mission på bytardagen var att köpa klänningar och det gjorde jag 😊 Det blev också några mössor och fleeceoveraller till vintern - perfekt!

Helst av allt skulle jag önska att jag kunde ha matchande kläder till dem varje dag, typ Tösen i klänning och Gossen i byxor och skjorta/body i samma tyg eller iaf förgkoordinerat. Men det blir mycket jobb och väldigt dyrt. Fast nu har jag hittat sidor på nätet som vänder sig till tvillingar och där har jag nu gjort flera second hand fynd! Billigt, enkelt, snabbt och bra för miljön! Och dessutom är det superkul att leta rätt på kläderna och köpa dem för en spottstyver!! 😄

Jag skyndade mig fram och tillbaka men Leif hade haft det väldigt lugnt då barnen sovit det mesta av tiden.

På eftermiddagen ringde jag frissan för klippning (jag har inte varit hos frissan på flera månader så det var verkligen behövligt!) hade tur och fick tid direkt så vi gav oss in till stan. Jag har nu på ganska kort tid bytt frisör fyra gånger! Först gick min ordinarie frisör på mammaledighet så då bytte jag till en salong med miljötänk. Men efter att den gick i konkurs bytte jag till en nyöppnad salong mitt i stan. Jag trivdes där men det visade sig att den ligger en trappa upp utan hiss, jag kan alltså inte ta med barnen eller blir iaf beroende av att någon kan hjälpa mig att ta mig upp och ned för (den stora) trappan. Det känns inte bra så nu blev det besök på ny salong. Under tiden tog Leif en promenad, och det gick bra nästan hela tiden, men när jag var klar möttes jag av en hungrig Tös!

Det känns oerhört konstigt och tomt att vara ifrån barnen ens i 10 minuter? Vi lever i symbios jag och barnen, och det känns helt naturligt och jag stortrivs att hela tiden ha dem nära 😍 Så längre stunder än såhär klarar iaf inte mamman av än så länge!

~Titti

Kommentera

Publiceras ej