~Titti~ Ett Foto I Timmen: Söndag 28 sept 2014

0kommentarer

Ny EFITdag, förra gången jag körde Ett Foto I Timmen var den 8 september.
 
(Om du vill se de små bilderna större klickar du på dem)
 
Min dag börjar kl 04:15
med att Gossen är hungrig, jag lägger över Tösen (som har sovit i min säng) i spjälsängen och ammar Gossen i sängen
 
 
 
05:05
Vaknar Tösen och är hungrig. Gör en rockad och lägger tillbaka Gossen i spjälsängen och Tösen i sängen där hon ammas
 
 
 
06:00
Har pumpat och ställer in flaskorna i frysen (jag donerar bröstmjölk till Neontalavdelningen på sjukhuset).
 
 
Då vaknar Tösen igen, vi byter blöja och somnar om i min säng. 
 
07:55
Blöjbyte på Gossen. Flyttar sedan Tösen till spjälsängen och lägger Gossen i min säng och ammar. Sms:ar med maken som börjar dagens första möte
 
09:00 
Ger bebisen som har kolik magdroppar innan jag dubbelammar
 
 
och äter sedan frukost
 
10:15
Pumpar...
 
 
...och fryser in
 
11:30 
Packar allt som jag tog med på trippen till Småland, stämmer för säkerhets skull av med packlistan (visade sig sedan att jag ändå glömde en sak på listan....)
 
12:15
Barnen sooover som stockar (jag vill komma iväg och hoppas att de vaknar snart) och jag äter lunch men sen väcker jag dem och ammar.
Fikar lite efterrätt under tiden 😊
 
 
13:15
Under tiden som jag pumpar gör mormor ordning barnen redo för avfärd
 
 
 
14:20
Packar ihop pumpen, lägger flaskorna med bröstmjölk i kylväskan och bär ut alla väskorna till bilen och påbörjar färden hem.
 
          
 
Gossen somnar efter 20 sekunder och Tösen efter 10 minuter 😊
 
15:45
Morfar ringer och berättar att jag glömt kolikmedicinen i kylen  Attans också!
 
16:55
Kör in till stan för att snabbt springa in på Apoteket men det är stängt. Eftersom jag inte vill dra ut med vagnen (ganska stort projekt) och bebisarna fortfarande sov sms:ade jag Leif och bad han åka till jourapoteket och köpa när han var klar med sitt möte
 
17:20
Glad vovve hälsar oss välkomna hem!
 
 
Barnen sover fortfarande...
 
18:10
Hungriga barn får mat och därefter pumpar jag.
Leif ringer och berättar att ALLA apotek i Skövde är stängda!! What?? Vad ska vi nu göra jag tänker INTE låta min son ha ont bara för att han har en slarvig morsa! Så jag surfar runt och hittar ett öppet apotek i Falköping och skickar mannen dit (som får köra nio mil tur och retur)...
 
 
19:30
Maken ringer och berättar att han har fått tag på medicinen. Phu!
Vi myser i babygymmet
 
 
 
20:30
Bad-time! Bebisarna gillar att bada och speciellt den som har kolik h*n slappnar av för en stund och bara njuter i det ljumma vattnet 💞
 
 
 
21:30
Barnen ammas och jag slår på TV:n och hamnade av någon anledning på "The Bachelor"?! Därefter pumpar  jag, kyler mjölken lite snabbt innan jag sätter in den i frysen
 
          
 
22:30
Läggdags! Efter bad brukar det gå ganska snabbt tills de somnar, men nu spökar koliken och pappa får trösta
 
 
 
Här avslutar jag min EFIT för denna gång även om dagen inte är slut för mig är det snart måndag ovh nytt datum ;)
 
~Titti

Kommentera

Publiceras ej