~Titti~ Dagens check-up!

0kommentarer

Ni som har hängt med på bloggen en längre tid vet att jag har haft mycket problem med min rygg (bl.a. fyra ryggskott tätt inpå). Som förebyggande träning fick jag under graviditeten gå på våtvästträning och det hjälpte antagligen till att hålla ryggen i schack.

 

En tvillinggraviditet är en stor påfrestning på kroppen och jag fick en del nya krämpor, men jag trodde att de skulle ge med sig efter att barnen fötts. Dessvärre har flera av dem istället blivit värre och idag var jag därför på en check-up hos sjukgymnasten och resultatet var väl inte särskilt upplyftande.. Tvillinggraviditeten har frestat på kroppen och återigen har de små musklerna slagits ut. Ryggen är svag och i och med graviditeten med följande kejsarsnitt är även magen svag. Efter snittet måste jag dock vänta tre månader innan jag kan börja träna vilket gör att det kommer ta tid att bygga upp musklerna.

 

Jag har fått en del förhållningsregler och även en del tips till dess jag ska tillbaka om en månad. Fortsättning följer!

 

Efter sjukgymnasten gick vi bort och hälsade på Leif som stod vid valstugan.

 

Lite fika och trevliga samtal blev det innan vi åkte hemåt igen :)

~Titti

Kommentera

Publiceras ej