~Titti~ Dagen efter kalasen

0kommentarer

Igår var det kalas - gånger flera! - på Ruders egendom i Tibro
 
 
Gästerna var inbjudna till Namngivningsceremoni & 40-årsfest. Så de blev ordentligt överraskade när Leif tog till orda och hela kalaset även blev till bröllop, med Leif som vigselförättare! Så gårdagen var verkligen en kalasernas dag! :)
 
 
Roligt att träffa nya människor och vid middagen satt vi vid samma bord som ett par som väntar (ett) barn den 5 augusti, dvs. dagen efter vår beräknade födelsedatum. Så nu fick jag se hur stor magen skulle sett ut om det bara fanns ett barn i den. Jag kan säga såhär: den magen ligger i lä.... ;)
 
Det var första gången jag var på Ruders, vackert hus med fina omgivningar!
 
 
 
 
 
Alla gästerna fick skriva i gästböcker, till brudparet och till barnet som fick sitt namn,
såhär skrev vi till brudparet:
 
 
Väl hemma tittade vi på Eurovision songcontest (som jag spelat in) - helt klart rätt låtar i toppen!!
 
En trevlig dag, men oj vad det tog på min energi! Jag har en lite större resa kvar inom kort men efter den så blir det inga fler eskapader för min del förren bebisarna har kommit för det pallar jag inte med! Idag är hela kroppen svullen och det värker i varenda led känns det som. Det är bara att inse, jag är nu för gravid för att orka stå eller sitta en hel dag/kväll. Idag har det varit sängläge! Ja förutom en liten fika på Rådhuset som jag hade bokat in (det tar nog ett tag innan jag likt Alfons Åberg inser att jag måste sluta med mina "jag ska bara..."?)...
 
På det stora hela en bra helg, om än lite tyngre för var dag! :)
 
  
~Titti
40-årsfest, Borgerlig vigsel, Leif Walterum, Ruders, Ruders egendom, Tibro, Vigselförrättare, bröllop, bröllopsfest, gravid, gravid med tvillingar, kalas, namngivningsceremoni,

Kommentera

Publiceras ej