~Titti~ Samma Bmm, ny Bm

0kommentarer

Idag har jag återigen varit på Barnmorskemottagningen. Min ordinarie barnmorska har gått på semester så jag visste att jag skulle få träffa en ny. Jag vill inte säga att jag var orolig för det, men jag har ju vant mig vid den jag haft och träffat så ofta. Men jag blev såå nöjd, bättre barnmorska kunde jag aldrig fått :)
 
 
Proverna var bra och bebisarna hade fina hjärtljud. Det enda som påpekades är att jag bör dra ned på takten, varva ner och börja "boa". Som barnmorskan sa: Du ska inte träna dig i form utan vila dig i form. Jag lyssnar, tar till mig och ska verkligen anstränga mig för att följa rådet.
 
Men det är lite konstigt, eller ja inte helt lätt, att ändra fokus nu: under lång tid har jag kämpat för att barnen ska hålla sig kvar inne och varit rädd för att de ska komma för tidigt. Nu måste jag börja inse att de faktiskt ska komma snart (allt från nu till om sju veckor)! Jag är inte mentalt redo för det än, och det är en av anledningarna till att jag rekommenderas pyssla och boa och hålla på med bebisarnas kläder/saker. Jag inser att jag fram tills nu främst har varit praktisk, organiserad och strukturerad i form av införskaffande av kunskap och nödvändiga inköp. Nu måste jag våga tro att det faktiskt händer, det är två bebisar i magen som inom relativt snar framtid kommer ligga i min famn!? Men ja, det är helt otroligt!?!? :)
 
Kroppen visar tecken på att jag är i ny fas, mer och mer sammandragningar t.ex. som nu även börjar göra lite ont emellanåt. Barnmorskan gav mig bra råd kring hur jag ska tänka om det och att jag inte ska vänta med att höra av mig till förlossningen om jag har frågor, funderingar eller misstankar. Goda råd som gav trygghet :)

Men hur jag än gör är det nog omöjligt att inse och verkligen ta in vad som snart kommer vara en ny verklighet? Men jag längtar det gör jag! <3 <3
 
~Titti
barnmorska, barnmorskemottagning, gravid, gravid med tvillingar, graviditet, sammandragningar, tvillinggraviditet,

Kommentera

Publiceras ej