~Titti~ Oj, det blev tvillingar eller...

0kommentarer

Så har jag då läst ut ännu en bok:
Oj, det blev tvillingar
eller hur du njuter en kopp kaffe på 22 sekunder
 
 
"Boken ni bara måste ha om ni väntar eller nyligen fått tvillingar. Här har sex tvillingfamiljer delat med sig av sina upplevelser kring, graviditet, förlossning och förlossning och första tiden hemma med barnen. Här har också läkare och psykologer berättat om all fakta samt givit sina bästa tips på hur man lättare får vardagen att flyta. Helt enkelt en "måbrabok" för tvillingföräldrar!"
 
Ja det var med lite blandade känslor jag läste denna boken. Den känns tillstressad, mer som ett arbetsmaterial? Först och främst hade jag oturen att få ett exemplar där första bokstav i varje rad saknades på höger sidan - dvs. på samtliga högersidor i boken (för det fick jag i efterhand 50 kronors avdrag på boken). Men utöver det var det många stavfel och särskrivningar i texten, radavstånden var olika i olika stycken och det var konstiga indragningar vid textpunktning. Det var en märklig layout och det kändes som ett utkast. Jag förstår faktiskt inte varför de tryckte den i det skicket, de kan ju knappast haft någon korrekturläsning?
 
Lite hård bedömning kanske, men jag har aldrig läst en bok som haft det utseendet och så många stavfel tidigare? MEN! Innehållet var jättebra!! Det var intressant att läsa de sex olika tvillingfamiljernas erfarenheter och känslor under och efter graviditeten!
 
Betyg: TTT
 
Innehållsmässigt är den klart läsvärd och hade fått högre betyg om det inte var för stavfelen etc..
~Titti
Bok, Boktips, Lisa Rexner, Oj det blev tvillingar, betyg, bokrecension, tvillingar,

Kommentera

Publiceras ej