~Titti~ Mina tankar från vecka 31

0kommentarer

Här kommer mina reflektioner utifrån vad som står i Gravidkalenderns om vecka 31:
 

I magen:

"Barnet väger 1.7-1.8 kg och är 39-40 cm. Längden mäts från huvud till fot."

Längden vet jag inte men vikten uppskattade de på ultraljudet till att
Ettan väger ca 1300 gr och Tvåan väger 1400 gr.

 

Mamma:

"Revbenen och bäckenet kan ömma eftersom barnet tar allt större utrymme i din mage. Det är också vanligt att kvinnor får halsbränna. Det kan hjälpa att vara upprätt en stund efter måltiderna. Många tycker också att det hjälper att äta mindre portioner fast oftare. Många kvinnor samlar på sig vatten, speciellt under sommarmånaderna. Om dina ben känns tunga och svullna kan det vara värt att prova stödstrumpor."

Check!
Check!
Check!
I synnerhet samlar jag på mig vatten och det blir verkligen än värre när det är varmt. Så ja, jag tillhör den lilla skaran som uppskattar molniga dagar... ;)

 

Partner:

"Många kvinnor känner av värk i ryggen eftersom barnets tyngd skapar en stor belastning på den."

Japp, det kan jag skriva under på! Otymplig är ett ord som beskriver mig bra.

 

Tvillingar:

"I den här veckan föder 10 procent av dem som väntar tvillingar
och 30 procent av dem som väntar trillingar."

Lyckligtvis tillhör jag de andra 90 procenten! :)

 

Den här veckan har varit någon av en prövning, och dessvärre antagligen en försmak på vad som komma ska? Jag börjar ställa in mig på att det kommer bli några vändor till förlossningen innan det verkligen är dags. Men just nu är jag glad och tacksam för varje dag som bebisarna stannar kvar inne i magen. Jag hoppas innerligt att de gör det åtminstone en månad till!

~Titti

gravid, gravid med tvillingar, gravid med tvillingar vecka 31, graviditet, gravidkalender, tvillinggraviditet, vecka 31,

Kommentera

Publiceras ej