~Titti~ Lungnande besked på förlossningen

0kommentarer

De senaste dagarna har jag haft mycket sammandragningar utan att jag har ansträngt mig. Eftersom jag inte vet hur det ska kännas innebär det stor osäkerhet, svårt att veta vad som är "normalt" och vad jag kan förvänta mig? De senaste dagarna har sammandragningarna dock ändrat karaktär och börjat göra allt mer ont. Igår kväll hade jag värkar i en och halv minut var 10:e minut, så helt plötsligt fanns det även en regelbundenhet i värkarna och det kan vara ett tecken på att förlossningen är på G. Och det vill vi ju inte då jag igår var i vecka 34 (eller som sjukvården räknar på det: 33 hela veckor och 6 dagar).
 
Jag försökte lägga mig och vila med förhoppning om att det hela skulle avta, vilket det har gjort tidigare, men det gjorde det inte denna gång. Pratade fram och tillbaka med Leif vad vi borde göra men jag ville vänta och hoppas på att det skulle sluta. Vi bestämde oss för att om det inte lugnat ner sig till dess han kom hem från sina kvällsmöten skulle vi ringa och rådfråga förlossningen. Men när Leif kom hem senare på kvällen hade det inte slutat och efter lite övertalning ringde jag upp förlossningen som tyckte att vi skulle komma in och kolla upp det hela.
 
Så vid 23-tiden låg jag uppkopplad till CTG-apparaten igen. Och som vanligt var retstickan Ettan svår att mäta då h*n levde om ordentligt i magen. Men vi kunde mäta dem tillräckligt för att se att de mådde bra och det var skönt att höra :)
 
 
Sedan fick vi träffa läkaren som konstaterade att än har det inte börjat iaf, men som han sa vi kan bara se hur det ser ut exakt nu det säger ingenting om hur det ser ut imorgon eller om några dagar. Det var iaf skönt att få höra att vi gjort rätt som kommit in då det kan gå fort med tvillingar och att de hellre vill ha info om att det kan vara på G lite tidigare än lite senare.
 
Väl hemma somnade jag på direkten och idag känner jag inte av några sammandragningar alls! Tänk vad olika det kan vara? Men idag håller jag mig hemma och hoppas på att lugnet håller i sig åtminstone några veckor till!
 
 
~Titti
 
ctg, förlossningen, förvärkar, gravid, gravid med tvillingar, gravid med tvillingar vecka 34, graviditet, sammandragningar, tvillinggraviditet, värkar,

Kommentera

Publiceras ej