~Titti~ Tvillingträff, del 3 (av 3)

0kommentarer

Long overdue kommer här tredje och sista delen får sjukhusets Tvillingträff. Klicka på länkarna för att läsa om Del 1 och Del 2.

På träffen medverkade även en barnmorska från amningsmottagningen. Hon berättade om amning generellt och vad som skiljer sig åt när man ska amma två bebisar.

Rekommenderade länkar för mer info:

Vårdguiden www.vardguiden.se

Svenska Tvillingklubben www.tvillingklubben.se

Twins Magazine www.twinsmagazine.com

Amningshjälpen, tvillingamning www.amningshjalpen.se/radgivning/tvilling.htm

Jag köpte en amningskudde för tvillingar när vi gick Tvillingutbildningen och min förhoppning är att kunna dubbelamma (även om det kommer ta flera månader att få till synkning med mera). Men samtidigt tror jag det är viktigt att förbereda sig på alternativ, för det går inte alltid somman tänktsig/vill...

Innan träffen avslutades fick de som ville skriva upp sina mailadresser på en lista som kopierades upp, jag och Leif skrev upp oss. Och för några veckor sedan mailade vi ut en förfrågan om det var några som ville träffas, det var det och vi hade en trevlig eftermiddag där vi fikade och pratade om våra olika erfarenheter. Jag hoppas att vi får till fler träffar framöver, för det vore roligt att få följa fler tvillingpar när de växer upp, både för oss som föräldrar, men även för barnen!

Barnen ja, jag tänker på dem 24/7 - vill ha dem i min famn NU
- den här sista tiden är näst intill olidlig väntan!!! :)

~Titti

 

 

 

Amningshjälpen, SkaS Skövde, Svenska Tvillingklubben, Twins Magazine, amning, amningskudde, amningsmottagningen, dubbelamning, gravid, gravid med tvillingar, graviditet, kss, sjukhuset i skövde, tvillingamning, tvillinggraviditet, tvillingträff, tvillingutbildning, vårdguiden,

Kommentera

Publiceras ej