~Titt~ Djungel...

0kommentarer

I eftermiddags begav vi oss till Baby Proffsen här i Skövde.
 
För att fortsätta vår jakt på barnvagn.. Och jösses jag kan lova er att det är verkligen en djungel!! Fast utbudet på tvillingvagn är skralt, men det gör inte jakten lättare tyvärr...
 
Den vagn som de flesta (både försäljare och på bloggar) rekommenderar
är Bugaboo Donkey Twin:
 
En tvilling-/syskonvagn. Nu jag absolut ingen expert, jag har väldigt dålig koll på barnvagnar, men jag tycker att det häör verkar vara en mycket bra syskonvagn men inte en särskilt bra tvillingvagn. Och jag tycker att försäljarna över lag verkar ha ganska dålig koll på tvillingföräldrars/barns behov och likställer dem med behoven som gäller för syskon i nära åldrar. Den här vagnen t.ex. kan användas som tvillingvagn med barnen bredvid varandra, i ligg- och/eller sittdel, men man kan också ta bort en del skjuta ihop den till en singelvagn, och ha den för ett singelbarn. Om ni förstår vad jag menar? Och ja låter superbra när man har en bebis och ett äldre syskon som ibland vill åka vagn. Men hela uppfinningen låter ganska onödig när det handlar om tvillingar. Och det rättfärdigar inte priset. Tycker jag.
 
Baby proffsen har ett eget märke, Babytravel, och vi blev visade deras tvillingvagn:
 
Men den gick bort på direkten för mig, för sitsen är vänd bort mot mig som styr vagnen. Och jag vill definitivt ha nära kontakt med mina barn!
 
Just nu lutar det nog mot det svenska märket Emmaljunga och deras vagn Super Viking Twin:
 
Men även efter att vi bestämt oss för vilken vagn vi vill ha kommer ju alla andra val,
såsom: färg, tillbehör, material med mera...
 
Som sagt: en djungel! Men lite kul att börja kika in i den faktiskt :)
~Titti
 
 
 
Baby Proffsen, Babytravel, Bugaboo Donkey Twin, Emmaljunga, Skövde, Super Viking Twin, barnvagn, syskonvagn, tvillingvagn,

Kommentera

Publiceras ej