~Titti~ Ett Foto I Timmen: Lördag 27 dec 2014

3kommentarer

Här kommer årets sista "Ett Foto I Timmen"!
(Du kan se fler EFIT-dagar på http://ettfotoitimmen.se )
 
 
Så fort vi ändrar rutinerna, som det blir t.ex. vid julfirande, så blir allt upp och ned! Att få barnen att somna för natten har varit lättare sagt än gjort de senaste dagarna. Så bil lägger oss inte före midnatt inte..
 
Ammar sista gången innan jag lägger mig. 
 
 
 
Stackars Tösen har blivit förkyld, är täppt och har det jobbigt med amningen. Vi provar med lite nässpray
 
 
Näsfridan - älskad & hatad - hjälper lite i alla fall och Tösen somnar om. 
 
 
Nattamning, nya nattlampan hjälper mig att se vad jag gör...
 
 
... men samma lampa lyser mig även i ögonen så efter nästa amning släcker jag den
 
 
Hungrig Tös!
 
 
Mätt Gosse!
 
 
Jag har fått mjölkstockning igen 😢 Pumpar för att försöka bli av med den
 
 
Vid mjölkstockning är det extra viktigt med värme, så nu kommer Vetekudden som jag fick i julklapp till användning.
 
 
Jag och Leif dricker 11-kaffe och tittar på presskonferensen som meddelar att det inte blir något extraval.
 
"Fri amning" kör jag hela tiden, dvs. barnen bestämmer själv hur ofta de vill, men nu "tvingar" jag dem att amma extra mycket eftersom det nästan är det enda som hjälper (de protesterar dock inte utan tycker mest det är mysigt). 
Mjölkstockning är verkligen vidrigt!!
 
Gossen sover i babysittern och Tösen har mätt & go somnat i mammas famn 😊
 
 
Snön som kom under natten är vacker! Men jag undviker att gå ut pga. kylan och satsar på värme och ett hett bad istället!
 
 
En kinkig Tös kommer inte till ro, trött och besväras av täppt näsa. Pappa åker till Apoteket för lite starkare nässpray/droppar. Jag märker att hon har feber och ger henne lite Alvedon. Det är hennes första feber och det är jobbigt både för henne och mig  
 
Syskonkärlek 💞
 
 
Leif kommer hem från affären med bl.a. närmsta tidens blöjor. Ja det går åt en del...
 
 
Leif får ta en extra tur till Apoteket då allt inte kom med i första svängen. Ganska snart kommer han hem med pipetter 
 
 
18:30
Nattar Tösen, söta lilla sjuklingen som somnar ganska snabbt
 
19:30
Äter Leifs hemlagade pizza och därefter nattar jag Gossen
 
20:30
Tittar på Stjärnorna på Slottet som jag har spelat in. 
 
 
Nu för tiden ser jag inte något i realtid, utan det är inspelade småsnuttar lite här och där när jag får tid.
 
21:30
 
Gossen vaknar. Äter lite och sedan är han hur pigg som helst - vårt pillemariska lille energiknippe!
 
 
22:30
 
Nattsuddarens energi klingade till slut av 😉
 
 
23:30
 
Nyårshoppar...
 
 
Jag vann budgivningen! 😄
 
23:59
 
Provar nattlampan som Gossen fick i julklapp Och gör mig klar för att gå och lägga mig. 
 
 
Men först är det några som ska få mat...
 
~Titti
 

3 kommentarer

Ariella

28 Dec 2014 10:11

Hej!
Tittar in på din dag. Mjölkstockning, aj. Lider med dig!!

Svar: Ja usch och fy!! Det är såå hemskt!! Men det blir nog inte lika illa som förra gången - då fick jag mjölkstockning och ryggskott samma dag!! Den gången tog det nog en vecka innan stockningen gav med sig 😢
~Titti & Leif -

Tinna

28 Dec 2014 11:04

Vilken dag! Antar att tvillingar kräver och ger en hel del... Underbar nattlampa.

Svar: Ja det är fullt upp mest hela tiden - and I'm lovin' it!! 😄
~Titti & Leif -

Anni

10 Jan 2015 18:00

Oj, vilket liv du lever med hungriga tvillingar! Jag minns hur det var med en enda hungrig bebis (gånger fyra då, men en i taget). Man blir som en enda matmaskin, blir så mycket kropp! Och mjölkstockning, det gör så in i vassen ont!
Finfina små gullklimpar du har!

Svar: Ja mjölkstockning är verkligen vidrigt!! Tack ja de är verkligen guldklimpar fyllda med kärlek!! 😍
~Titti & Leif -

Kommentera

Publiceras ej