~Titti~ Ullared

1kommentarer

Det är över 12 år sedan jag sist var på Gekås i Ullared och det var mycket som hänt sedan dess! Jag och mamma åkte dit på långfredagen. Till en början var det hysteriskt mycket folk (tror många stannade till där på vägen dit de skulle fira påsk?) och då ville jag bara därifrån! Men jag hade ju en mission och när vi kom längre in i affären blev det bättre :)
 
Jag hade med mig ett A4 med lista på båda sidorna av vad jag ville köpa, och jag fick med mig nästan allt hem, det är inte illa! :)
 
Det här fick jag med mig hem:

 

Amningsgrejer

Badbalja + ”Badhjälp” (som man ställer i badkaret)

Badcape

Badcrème/-tvål

Badhanddukar

Badtermometer

Barnolja

Barnsalva/zinksalva

Bomullsfiltar

Bomullspinnar baby

Bäddset till spjälsäng och vagn

Lite kläder till mig (i heeelt främmande storlekar?! ;) )

Dregglisar

Extra stor blöjhink

Febertermometer

Flaskborste

Handdukar

Hoppgungor

Hårborste

Insektsnät

Kläder till bebisarna: bodies, byxor, koftor, pyjamaser, mössor, sparkdräkter, strumpor m m.

Kudde till spjälsäng

Madrasskydd

Mjukisdjur

Nappar

Nappflaska

Påsar till Blöjhink

Skötmadrasser + Skötbäddsskydd

Spegel till bilen

Solgardin till bilarna

Speldosa/mobil

Våtservetter/tvättlappar

Örngott

 Och lite schampo, tvål, gladpack, platspåsar, tandborstar m m.
som alltid åker i vagnen på väg till kassan...
 

Måste nämna att jag var lite förvånad kring uppdelningen pojkar och flickor på barnklädesavdelningen. Tydligen måste flickor och pojkar ha olika kläder redan från födseln?
 
          
 
Det var inte så att flick- och pojksektionerna låg bredvid varandra utan verkligen på var sin sida av planet för barnkläder. Konstigt tycker jag?
 
Med tanke på den uppdelningen kan jag nog tycka att de också borde haft en "Hen-sektion" för det som är neutrala kläder?! ;)
~Titti
Gekås, Ullared, babykläder, barnkläder, flickor, inköp till baby, inköp till bebis, pojkar,

1 kommentarer

Sofie

27 Apr 2016 06:22

Så mycket snyggt o bra saker😊. Blev helt förälskad i limefilten , vad kostade den?

Kommentera

Publiceras ej