~Titti~ Ett Foto I Timmen: torsdag 20 juni

7kommentarer

Återigen dags att göra en EFIT - Ett Foto I Timmen, sist jag gjorde det var den 9 juni 2013
 
06:00
Morgonen började med att jag gick och hämtade tidningen. Något jag egentligen inte brukar göra, då det är Leifs jobb, och de nätter han sover borta brukar jag inte gå upp och hämta den då jag värdesätter varje extra minut sömn jag kan få! Ska jag vara ärlig så var det som så att sminkväskan låg i träningsväskan - som låg i bilen - så jag var tvugen att gå ut iaf, och då kunde jag ju lika gärna hämta tidningen också... ;)
 
 
 
07:00
Frukostdax - filmjölk med lite "fågelfrö"
 
 
08:00
Lyssnar på Den femte årstiden på väg til jobbet. Är bara i början på boken, men den är redan spännande!
 
 
 
Jag bloggar inte om mitt arbete så nu följer flera timmar då jag inte tar kort...
 
 
16:00
Flexar ut sista timmen och cabbar ner - underbart skönt att köra hem med vind i håret! :)
 
 
 
17:00
Hämtar Leif vid tåget, gör några snabba ärenden på stan och så åker vi hem!
 
18:00
Zorro som vaktar huset verkar ha haft en lugn dag här hemma, soft med "armarna" i kors som vanligt :)
 
 
 
19:00
Leif ska tanka bilen med gas och köpa ägg hos arrendatorn. Zorro får åka med då regeln är att han ska åka bil minst en gång i veckan - lite träning att klara av spänningen!
 
 
20:00
Vi väntade tills den värsta rusning gått över innan vi gav oss iväg och storhandlade inför helgen
 
 
21:00
Jag förvånas över priset på Nypotatisen - 1 öre!! Tydligen brukar det vara så, men det har gått mig helt förbi varje år :)
 
 
 
22:00
Nästan allt på handlarlistan blev avklarat (lite stödhandling kommer behövas imorgon dock), belöningen blev en glass! För min del Magnums "First Kiss", tyvärr vr det ingen höjdare - den får TT av 5! :(
 
 
Nu blir det lite förberedelser tills gästerna kommer runt midnatt. Men det blir inga fler bilder från idag torsdag 20 juni 2013 :)
 
~Titti
Den femte årstiden, Dobermann, EFIT, Ett Foto I Timmen, Magnum First Kiss, Mons Kallentoft, cab, dobbis, frukost, glass, nypotatis,

7 kommentarer

Hanna

20 Jun 2013 23:54

Hoppas det gick bra med Zorro i bilen! :) Vet själv hur det kan vara det där med bilåkning för hundar...

Svar: Spänd förväntan till en början (åka bil förknippas mycket med det roliga som komma ska) men efter ett tag så brukar han lägga sig ned och bara ta det lugnt :)
~Titti & Leif -

Sirpa

21 Jun 2013 09:56

Oj, det blev en lång dag hemma för fina vovven... jag har en betydligt mindre modell numera ;-)

Svar: Fast det händer ju mycket för honom under dagarna så han är nog nöjd :)
~Titti & Leif -

Anna

21 Jun 2013 10:10

Har inte vågat provat den nya " magnum " serien än, är rädd att dom är för sliska.

Här får ni lite sommarboktips:

Michelle Paver serie Vargbröder. En serie på 6 böcker. Den handlar om 12 årige Torak som lever någonstans i Europa för 5000 år sedan.Hans kall är att slåss mot ondskan som vill ta över all makt i Storskogen. Ska helst lyssnas på ljudbok. Thomas Bolme läser med bravu! Helt klart den bästa bok jag läst! Så stor jag är!

Triologin. Släktet av Guillermo Del Toro Handlar om vampyrer, är inte så förtjust i såna böcker. Men denna blev jag helt såld på.

Karin Brunk Holmqvist:

Potensgivarna, Serila gentlemän sökes. Vansinnigt roliga måbra böcker!

// Anan

Svar: So far kan jag tyvärr inte rekommendera Magnum-serien (men jag har ju bara provat en)... Tack för boktipsen! Jag älskar Brunk Holmqvist-böckerna, favoriten är Rapsbaggarn! :) ~Titti
~Titti & Leif -

Efwa - Medea

21 Jun 2013 11:17

Otroligt billig färskpotatis. Vi inhandlade för 16.90/kg innan vi gav oss av mot Provence, men glömde kylväskan i ett tyskt hotells kylrum så nu får det bli annan mat i midsommar.

Svar: Haha ja så kan det gå! :)
~Titti & Leif -

Anne-Lie Lindgren

21 Jun 2013 13:08

Du har haft en bra dag vännen! Blir inte så många roliga jobbilder så det kan vara smart att skippa!
Må gott!

Svar: Tack detsamma, hoppas du har haft en skön midsommar! Kram
~Titti & Leif -

Kattis

21 Jun 2013 22:47

Taktiker! Själv har jag en tendens att handla tillsammans med alla andra inför storhelger...

Svar: You live n´learn ;)
~Titti & Leif -

Janicke

22 Jun 2013 14:18

Mmm ... den där mjölkpallen! Kan knappt tro att den är på riktigt.
Fin vovve du har.

Svar: Tack för de fina & snälla orden :)
~Titti & Leif -

Kommentera

Publiceras ej