-Leif- Min måndag på Almedalen

0kommentarer

Dagarna går fort och nätterna tenderar att bli korta i Visby. Här är lite av vad som gjordes på måndagen.
Första halvan av måndagen ägnade jag mig åt frågor kring arbetslöshetsförsäkringen. Ett stort antal av A-kassorna är representerade i Almedalen. Jag deltar i egenskapen av ordförande för Småföretagarnas A-kassa.
Nere i hamnen så fick Titti och jag en trevlig överraskning på vår väg till LRF-ladan. Företaget Solel ger Skövde fin marknadsföring. Under året så kommer en solelladdningsplats att sättas upp av Kreativa Hus vid Gothia Science Park i Skövde. RIktigt roligt inte minst som Skövde kommun är en av de kommuner som ligger längst fram i användning av elbilar.
Eftermiddagen och kvällen gick i Försvarsmaktsråd Skaraborgs tecken. En riktigt bra panel diskuterade  under rubriken "Soldat på deltid - en tillgång på heltid".  En uppföljning av diskussionerna från vårens Försvarskonferens i Skövde.
Efter Försvarsmaktsrådets seminarium följde mngel över en kaffe och bulle. Jag fick en bra och trevlig pratstund tillsammans med ÖB Sverker Göransson och Lena Erixson som numera finns på Försvarsmakten efter flera år på Trafikverket senast bland annat som ansvarig för kapacitetsutredningen.
På kvällen fortsatte samtal och nätverkande för ett inbjudna gäster på HMS Belos som under några dagar nu ligger i Visby hamn. Det blev bland anant viktigt prat inför 2014 års Försvarskonferens i Skövde med Försvarsmaktens Genaraldirektör Peter Sandwall och Informationsdirektören Erik Lagerstedt.  
En innehållsrik måndag :)
Soliga Visbyhälsningar
/Leif
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A-kassornas Samorganisation, Almedalen, Försvarsmakten, Försvarsmaktsråd Skaraborg, Solel,

Kommentera

Publiceras ej