~Titti~ Julkonsert med Hemvärnets Musikkår Skaraborg

1kommentarer

Blir så trött på min dator!! Nu strular den igen, stänger av sig helt plötsligt och allt tar en sådan tiiiid :( Så det är bara att inse: dags att lämna in den så att den kan få leva ett år till. Suck :( Men jag gör ett försök att lägga upp bilderna från konserten idag, även om det tar en himla tid!
 
I likhet med förra helgen blev inte heller denna som jag tänkt... Fredagens inplanerade julfika och lördagens besök i Göteborg fick ställas in pga. allmän krasslighet. Men söndagens (idag) julkonsert med Hemvärnet tänkte jag inte missa (det gjorde jag inte förra året heller)!
 
 
Som brukligt inledde Fredrik Ståhlberg, regementschef med att hälsa alla välkomna till konserten som detta år hölls i Kulturhuset Valhall (eftersom S:ta Helena Kyrka renoveras).
 

Mellan låtarna berättade dirigenten Martin Lindor roliga anekdoter
 
 
 
 
Årets solist:
 
 
 
Till allas förväntan och glädje avslutade de traditionsenligt med TV:s julafton
 
 
NU äntligen har julkänslan infunnit sig :)
~Titti
Fredrik Ståhlberg, Kulturhuset, Martin Lindor, S:t Helena Kyrka, Valhall, regementschef,

1 kommentarer

Anonym

17 Dec 2013 14:54

Tack för en fin julkonsert där den traditionella julmu-
siken fick vara med. Vore bra med en skiva även på detta.

Svar: Var du på plats och lyssnade? Det fanns en skiva till försäljning, fast inte med julmusik dock :) ~Titti
~Titti & Leif -

Kommentera

Publiceras ej