-Leif- Mycket gott på kändisjulbordet :)

0kommentarer

I kväll var det då dags för ett stort antal gäster att smaka på Skövdes egna kändisjulbord. För tjugofyra av maträtterna stod nuvarande och tidigare Skövdeprofiler för recepten, därutöver hade Scandic Hotell Billingen kompletterat så absolut inget saknades på det välsmakande julbordet. 
 
För att läsa mitt recept klicka här 
Slejman och Maria Karadag var mina trevliga bordsgrannar i kväll. Slejman hade bidragit med receptet till den godaste kalkon jag nånsin ätit. Absolut något att rekommendera, här kan du läsa receptet
Idén med Skövdeprofilers recept komponerade till ett julbord har blivit en succé och en snackis på arbetsplatser och vid fikaborden, det har många vittnat om till mig. Kanske har en ny återkommande tradition uppstått, i Matlandet Sveriges centrum Skaraborg, jag hoppas det.
Hur smakade då Marie Ekmans (S) ugnsstekta honungsrevben och Katarina Jonssons (M) räkomelett? mycket bra och våra tre rätter kompletterade varandra bra, som så mycket annat gör när vi i vardagen leder och utvecklar Skövde. Samförståndsandan har blivit ett signum för Skövdepolitiken sedan flera årtionden tillbaka, den har lett till att Skövde har stark ekonomi med god tillväxt. Jag hoppas att vi kommer fortsätta arbeta genom att lyssna på och ge och ta från varandra även efter nästa års kommunval.  
/Leif
  
Gubbröra, Julbord, Katarina Jonsson, Leif Walterum, Marie Ekman, Scandic Hotell Billingen, Skövdeprofiler, Slejman Karadag,

Kommentera

Publiceras ej