~Titti~ Fransk kväll!

0kommentarer

Ja även kvällen gick ju såklart i franskt tecken :)
 
Jag överraskade Leif med att jag hade bokat bord på showrestaurangen Oakley´s
med Fransk Afton och Burlesque!
 
(Om du vill se de små bilderna större behöver du bara klicka på dem!)
 
Vi välkomnades med Champagne - me like a lot!!
 
 
Alla gäster visades till sina bord allteftersom, en del av "vanliga servitörerna"
andra av burlesque-tjejerna
 
 
För Leif var ju allt en överraskning, då han inte riktigt visste vad hans skulle förvänta sig, men jag kan berätta att även jag var riktigt förväntansfull :)
 
         
 
Showen inleddes med vackra franska låtar - såå vackert!
 
          
 
Ganska snart blev vi serverade en amuse bouche: rykande het grön ärtsoppa
 
 
Efter det serverades förrätten som bestod av tre smaker:
 

Serranoskinka fylld med färskost, semitorkad tomat samt schalottenlöksvinegrette

Löjrom med västerbottensterrin, rödlök, creme fraiche och citron

Anklevermousse med sherrykokta päron samt rostade pinjenötter

 

 
Ni som känner mig vet att jag väldigt sällan äter en rätt så som den är tänkt utan att göra ändringar...
 
Denna gång var inget undantag, jag hade gjort en specialbeställning
och önskade löjrom x 3 istället :p
 
 
Detta är ju typ den godaste förrätten som finns, lika bra att ta den extra mycket!
 
Med jämna mellanrum fick vi underhållning av toppklass, med härlig kostymering :)
 
 
                   
 
Tassel´s så att till och med Montazami hade blivit avundsjuk! ;)
 
 
          
 
Till varmrätt kunde man välja på kött, fisk eller vegetarisk. Jag valde fisk åt oss båda:
 
Halstrad torskrygg med pilgrimsmussla, räkor och dill samt potatisrösti
 
 
Även publiken stod för underhållningen: det var en blivande brud, en födelsedag och en som bara väldigt gärna ville vara med ;)
 
                      
 
All mat var suveränt god, men efterrätten, med "tre små mumsbitar" var gudomlig!!
 

Vaniljpannacotta med hallon och rabarber

Nougattryffel

Cheesecake smaksatt med fläder

Efter ännu mera skönsång och "gamla godingar"...

                     

... beställde vi in Capirinha och mindes tillbaka på vår jul på Kap Verde :D

 
Kvällen började med fransk skönsång och burlesque, men under kvällens gång gick vi igenom många olika gengrer och tidsepoker.
 
          
 
               
 
Kvällen avslutades dock i Rockens tecken!
 
 
Kvällen var dock inte slut för oss :)
 
 
Tre år sedan han blev min fästman - tre härliga år
 
~Titti
Burlesque, Champagne, Göteborg, Kap Verde, Montazami, Oakley´s, Showrestaurang, amuse bouche, anklevermousse, capirinha, cheesecake, fisk, fransk restaurang, förrätt, grön ärtsoppa, kött, löjrom, nougattryffeö, pilgrimsmussla, potatisröst, serranoskinka med färskost, torskrygg, underhållning, vaniljpannacotta, varmrätt, vegetarisk, västerbottensterrin,

Kommentera

Publiceras ej