~Titti~ Bilder från Trängregementets Höstmiddag

3kommentarer

Vad är väl en bal på slottet? Eller i vårt fall igår på Trängregementet?
Jo en härlig helkväll!
 
OCH en heldag - för det är många förberedelser!
 
Först såg jag till att göra naglarna fina, bestämde mig för att färgmatcha, så det blev lila
 
 
Därefter direkt till frissan. Vi laddade upp med löshår (jag använde dock inte allt)!
 
 
Jag blev mycket nöjd med frisyren och jag hade även köpt ett hårspänne som passade bra
 
 
Sen begav jag mig hemåt och sminkade mig. Sähär blev resultatet:
 
                    
 
              
 
Och min stilige make:
 
         
 
Middagen på kvällen, som hölls i Götalasalen, inleddes med Kungssången:
 
 
Jag tog inte med mig kameran (ville inte ha en väska att bära på hela kvällen) så jag har inga bilder att visa från maten, men jag kan iaf berätta hur menyn såg ut:
 
Förrätt
Lax- och kräfttartar med löjrom från Spiken
serverades med vispad chremefraiche, rödlök och gräslök
 
Varmrätt
Oxfiléttournedos med ragu på pancetta,
vaxbönor, haricot vertes samt bakad lök,
confiterad kvisttomat, örtrostad mandelpotatis samt marsalasky & bearnsaise
 
Dessert
Mörk chokladbakelse med vitt chokladskum, hjortronkompott
 
- Alltihop sagolikt gott!!
 
Under middagen hölls många olika tal och det var mycket trevligt, sedan hade ju jag också turen att vara placerad mellan två underhållande och fantastiska bordsherrar! :)
 
Efter middagen gick vi bort till Götamässen där festligheterna fortsatte med Kaffe & dans.
Vi avnjöt såklart även vickningen innan vi åkte hem!
 
 
Det är något särskilt med att gå på bal :)
 
~Titti
Bal, Festmeny, Frack, Götamässen, Götasalen, Håruppsättning, Högtidsdräkt, Kungssången, Leif och Titti Walterum, Löshår, Trängregementets Höstmiddag, balklänningar, nagellack,

3 kommentarer

Malin

21 Oct 2012 21:22

Å så fina ni var!!

Svar: Tack :)
~Titti & Leif -

Jennie

21 Oct 2012 21:42

Så otroligt vacker du är! Puss

Svar: Tack!! Vad gullig du är :)Kram Titti
~Titti & Leif -

Camilla B

28 Oct 2012 19:40

Fantastiskt snygg, Titti!!! Kommer ni uppåt snart?? :)

Svar: Tack snälla Du :)Vi har inget inplanerat, men hoppas få till något iaf!
Kramar
~Titti & Leif -

Kommentera

Publiceras ej