~Titti~ Falbygdens Ost

0kommentarer

Här kommer nu bilderna från året Reunion (dock lite senare än vad jag tänkt mig, men så blir det när dagarna och kvällarna är fullbokade) :)

En av de första utflykterna jag tog med tjejerna och småkillarna till var Falbygdens Ost i Falköping

Falbygdens Ost

Med Osteria och Ostbutik

Falbygdens Ost   Osteria   Ostbutik  

Det finns massoooor av ostar att välja mellan!



         

         

Fördelen är att det då också finns massa ostar att smaka på :p



Man pekar på osten man vill smaka, så skär (inte hyvlar!) de en bit till en
och så där håller man på tills man typ är mätt :)

Som de här, t.ex. vilken tror du var min favorit?

         

Champagnen såklart! Bubbel är alltid bäst!! Det var en så häftig smak,
det var verkligen god Champagne - riktigt häftigt!!

Till ost behöver man marmelad och marmelad i alla de sorter finns det här!
(och lite annat smått & gott)

Marmelader högt & lågt!

En annan bra sak är att det alltid är vacker väg hem, i synnerhet nu med de gyllene rapsfälten!



Även om inte alla uppskattade det ;)



Mer bilder kommer - så snart jag hinner ladda upp dem
(mao kan det ta ett tag...) :)

~Titti

Kommentera

Publiceras ej