-Leif- Utländsk härkomst ska inte diskrimi...

0kommentarer

20120518963 (MMS)

-Leif- Utländsk härkomst ska inte diskriminera till jobb! I eftermiddags så intervjuades jag av lokaltidningen SLA kring varför det är så svårt för människor med utländsk bakgrund att få jobb? Under framförallt det senaste året har jag kontaktats av flera som känt sig diskriminerade och felaktigt behandlade på grund av sin utländska bakgrund när man sökt jobb. Detta gör mig riktigt arg. Som personalutskottets ordförande har jag därför tagit initiativ till att Skövde komun måste jobba mer med mångfaldsfrågorna framförallt när det handlar om ursprung. En kommun är en stor arbetsgivare och ska vara ett genomsnitt av sin befolkning på alla typer av tjänster, dit ska Skövde komma. Det offentliga måste gå före och visa vägen. Detta kommer vara en prioriterad fråga för mig som kommunalråd med personalpolitiskt ansvar.
I kväll har jag planterat tomat och gurkplantor i växthuset Det må bli de dyraste tomaterna o gurkorna, men smaken kommer bli den bästa. 
I morgon är det dags för årsmöte med Västra Stöpens Häradsallmäning. En ägandeform med mycket gamla anor. Mer om detta senare på bloggen. Nu ska jag ägna kvällen åt de härliga småkillarna Melker o Milton som gästar oss med sina mammor detta veckoslut på Högåsen :) /Leif

Kommentera

Publiceras ej