-Leif- Vårkänslor i Skövde

0kommentarer

20120327898 (MMS)

Idag har det skapats provisoriska uteserveringar i avvaktan på att de ordinarie ska byggas upp inom några veckor. Sommarvärmen har tagit Skövde med storm, 18.30 i kväll mätte termometern 20,1 grader i skuggan hemma på gården. 
 Idag på förmiddagen har jag deltagit i planeringen av Swedbanks stora lantbruksdebatt som kommer äga rum 21 januari nästa år i Blå Hallen på Billingehus. Utan att avslöja något kan jag utlova att det ser ut att bli en mycket spännande panel. Två gånger tidigare har jag fått möjligheten att vara moderator på detta möte som är Sveriges i särklass största bonnamöte med ca 1200 åhörare. Det är en stor utmaning varje gång så jag kunde inte låta bli att tacka ja när jag fick frågan i slutet av förra året. 
 I morgon har kommunstyrelsens arbetsutskott möte på förmiddagen och på eftermiddagen är det beredningar. Torsdag har Västra Götalands regionen den årliga Goda Livet konferensen i Göteborg. Fredag ägnas åt försvarsmaktsfrågor, under morgonen så ska vi planera årets aktiviteter på Almedalen och annat lobbyarbete under året. Vid lunch kommer organisationen Svensk Soldat till Skövde för några timmars överläggningar. Fredag kväll har Centerpartiet i Skövde after work och på lördag är det distriktsstämma med Centerpartiet i Skaraborg. Detta är ett axplock av vad som händer resten av veckan. Dessemellan ska jag passa på och njuta av vårsolen och en och annan glass :) /Leif

Kommentera

Publiceras ej