-Leif- Almedalsförberedelser och Norrbotten denna veckan!

0kommentarer

Planera, planera och förbereda så kan man beskriva inledningen av denna veckan. Aldrig tidigare har Skövde kommun varit engagerad i så många seminarier under Almedalsveckan som föreläsare eller arrangör som i år och det spänner brett över flera politikområden: Försvarspolitik, Kommunala IT-frågor, Trästad, Samhällsplanering, Infrastruktur, Ungdomar och demokrati. På Skövde kommuns hemsida kan du läsa mer om programmen för de olika seminarierna Skövde är involverade i klicka här.
 
Under de senaste sex åren har Skövde kommun tagit klivit in på den nationella arenan. Vi syns, vi vågar sticka ut, vi går före på många områden, vi nätverkar som aldrig förr. Det är en av anledningarna till att Skövde efterfrågas, syns och hörs i Almedalen, tillsammans så bidrar detta till att stärka varumärket Skövde.
 
I morgon eftermiddag så lämnar jag Skövde och beger mig till midnattssolens förlovade land. På torsdag och fredag har Fastighetsfonden i SKL (Sveriges Kommuner och Landsting) möte i Gällivare och Kiruna, vi ska ägna stor del av dagarna åt samhällsplanering och hållbar stadsplanering. Jag gillar att besöka Norrland, men skulle aldrig kunna tänka mig att bo där!
 
Förra året blev det två norrbottenbesök, ett på ishotellet, men då var det allt annat än midnattssol ;) och det senaste för nästan exakt år sedan då jag fick det stora förtroendet att vara vigselförrättare för goa vänner i Piteå. 
 
I mitt uppdrag är ingen dag den andra sig lik och alltid så inträffar det oförutsägbara händelser som man måste ta tag i och lösa. Det tillsammans med att jag som förtroendevald fått förtroende av andra människor att leda och utveckla vår kommun till en än bättre kommun att bo och leva i är det som ger mig energi i uppdraget som kommunalråd :)
/Leif
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej