~Titti~ Almedalen 2012: Torsdag 5 juli

1kommentarer

På förmiddagen strosade jag omkring både innanför och utanför Ringmuren
 
 
 Jag hittade ett mysigt glasställe och fick möjlighet att smaka på flera nya glassorter.
Har jag sagt att jag äääälskar glass?! :p
 
 
Sedan väntade en effektiv eftermiddag med tre seminarium på raken. Jag började med att gå på teater och se Från fängelset till teaterscenen - ett vittnesmål från dagens Sverige,
som arrangerades av Fryshuset.
 
 
Ensemblen fick för övrigt stående ovationer för deras föreställning Medans vi faller som var en gripande verklighetsskildring!
 
 
Därefter lyssnade jag till Fosterdiagnostik - är det en rättighet att få barn utan Downs syndrom? som arrangeradet av Nättidningen Liv och Rätt
 
 
Vi fick lyssna till hur långt forskningen har kommit och hur denna tog en helt annan riktning
än det var tänkt från början :s
 
 
Något försenad (eftersom de två sista seminarierna krockade något) smög jag in för att lyssna på Patrik Sjöberg och Maria Akrakas samtal under seminariet Hopp för barnen - hur vi skyddar barn från sexuella övergrepp, som arrangerade av Barnens Rätt I Samhället BRIS
 
 
 
Mötte upp Leif direkt efter seminariet och han och jag kunde ta oss en fika tillsammans
- första under veckan :)
 
På kvällen höll Jan Björklund (FP) tal
 
 
Och senare på kvällen lyssnade vi till en utfrågning med representanter från partierna
som svarade (JA-grönt & NEJ-rött) på olika miljöfrågor
 
 
~Titti

1 kommentarer

Inkan o Ligan

12 Jul 2012 14:59

Åh, den glassbaren. *suktas*
Tazz&Kram

Kommentera

Publiceras ej