-Leif- Julestök och julefrid hos Walterums

0kommentarer

Under dagarna två så har vi julstökat hemma. För första gången på flera år ska vi fira hela julen hemma på gården. Istället så kommer gäster att komma till oss. Det har varit riktigt härligt att i egen takt få pyssla och göra det som ska göras utan stress och jäkt :)
 
De levande ljusen ger en god känsla tillsammans med julmusik.
 
 
Julskinkan griljerades redan på lördagen, dottern och jag avsmakade den tillsammans med risgrynsgröt. Så gott!!!!
Självklart är det svensk julskinka, Guldgrisskinka från Skövde Slakteri.
 
 
Jag har ägnat en del av kvällen att steka julens köttbullar, en lagom blandning av älgfärs med blandfärs blandat med grädde, stort antal kryddor och pressad potatis. Jag måste säga att jag är mycket nöjd med resultatet :) Tack svärfar för älgfärsen :)
 
 
Att rimma på paketen tillhör traditionerna samtidigt som jag lyssnar på radions uppesittarkväll och avnjuter lite glögg och skumtomtar.
 
 
Granen har Titti klätt i kväll och jag har huggit granen från vår egna skog. Så har då julefriden börjat infinna sig hos oss. Jag önskar er alla en God och fröjdefull Jul.
 
/Leif
 
  
 
 
 
   

Kommentera

Publiceras ej