~Titti~ Sötaste killen i Pite!

1kommentarer

Söndagen i Pite gick i långsammare tempo jämfört med lördagen...

Vi satt på altanen, åt frukost i lugn och ro och tittade på lillkillen som körde fyrhjuling utanför

Lillkillen på fyrhjuling

Han körde fram och tillbaka - fram och tillbaka - så söööt :)

Lillkillen på fyrhjuling          Lillkillen på fyrhjuling

Efter lunch satte jag mig på nattåget hem, det var en märklig resa det...



Det började med att "de" hade skrivit fel avgångstid på min biljett och när jag fann personal att fråga kring det så visade det sig att de hade en dålig dag (?) och ville inte alls svara (vänligt) på frågor eller tilltal över huvud taget.. :S

Senare vid en liten liten station så var det en person som vid upprepade tillfällen försökte hoppa på tåget i farten - det har jag aldrig sett förut?! Så där blev vi stående ett tag innan det fanns de som kunde "avhysa" honom som de sa i högtalarna...

Senare under färden kom det ett högtalarutrop som lät såhär:
- Vi har en fråga från tågpersonalen: finns det någon ombord som sitter inne med naprapatiska erfarenheter, kunskaper? Det vill säga kunskaper om leder, hör av er till tågpersonalen.

Vad betyder det? Var det någon som fått nackspärr eller...? :o

Ja det var väl iaf flera orsaker till att vi framme i stockholm var "50 minuter" försenade...
Sen 7 minuter innan ankomsttid fick vi reda på att vi var "35 minuter" försenade, och 3 minuter efter utsatt ankomsttid fick vi snabbt besked att vi skulle vara framme i Skövde på "5 minuter"!
Då ersattes lugnet med lite snabbare aktivitet...

Nattågsresor till trots, jag ser iaf fram emot nästa resa till Piteå - då med Leif i sällskap
- för att närvara på ett veckert bröllop :)

~Titti

1 kommentarer

Jennie

25 May 2011 09:24

Stor eloge till dig som åker nattåg! Puss

Kommentera

Publiceras ej