-Leif- Händelserik vecka väntar

1kommentarer

Denna veckan är fullspäckad med än det ena än det andra. Dagen har varit full av möten och valarbete. I kväll har Centerpartiets fullmäktigegrupp lagt sista handen vid budgetarbetet 2012-2014, nu återstår lite småjusteringar och ett sista möte mellan Allianspartierna i veckan innan den ska presenteras nästa måndag. Förutsättningarna har förändrats till det bättre efter den senaste skatteunderlagsprognosen, något Skövde delar med de flesta av Sveriges kommuner och landsting. Den minskande arbetslösheten slår nu igenom med ökade skatteintäkter som följd. Samtidigt så vet vi att konjunkturer kommer och går och det gäller som alltid att både gasa och bromsa i ekonomin. På väg hem i kväll kom jag att tänka på vad jag en gång i tiden hörde Torbjörn Fälldin säga: Det är ingen konst att vara politiker när det inte finns pengar, konsten är att vara det när det finns pengar. Så sant, så sant!

I morgon tisdag ska jag ägna förmiddagen åt infrastruktur frågor och ha möte med kommunledningen i Tibro. Sedan blir det lite valarbete innan kvällenm aktiviteter tar vid. 

Onsdag har vi kommunstyrelsens arbetsutskott, därefter ska jag hälsa Svenskt Vattens Årsstämma välkommen till Skövde och sitta stämmoordförande på årsmötet med ca 400 delegater från hela Sverige. Onsdagseftermiddagen blir det beredningar och sista avstämning av budgeten med Allianskollegorna innan jag representerar Skövde kommun på Svenskt vattens bankett.

Torsdag morgon har vi frukostmöte med Svenskt Näringsliv där årets kommunrankning om företagsklimatet ska presenteras. På lunchen ska jag hålla föredrag för en av stadens Rotaryklubbar om uranprospekteringen i Västgötabergen. Efter det bär det iväg till Stockholm för att förbereda fredagens stämma med Småföretagarnas Arbetslöshetskassa. 

Lördag väntar valspurtsarbete samt att jag har fått den stora äran att inviga en ny konstutställning på kulturhuset klockan 14.00 "Sport i Konsten" den kommer sedan att pågå till den 27 augusti. På söndag blöir det valsedelsutdelning och förberedelser inför måndagens konferens om offentlig fastighetsförvaltning i Sigtuna där jag ska prata.

Söndagen ska givetvis avslutas med valvaka och så klart mycket jubel då vi ska fira nya centerframgångar i omvalet till regionfullmäktige i Västra Götaland.

Hoppas att du också får en innehållsrik vecka!
/Leif 

1 kommentarer

Göran

10 May 2011 08:19

Jodå nog händer det en del under min vecka alltid men det är ändå inte i närheten av din vecka...

Lycka till!

Kommentera

Publiceras ej