~Titti~ Dam & Herr eller Herr & dam?

6kommentarer

En sak som jag önskar att jag hade uppmärksammat lite tidigare i Mexico
var alla skyltar till toaletterna

Toilet

Det fanns massor av olika illustrationer som symboliserade dam- respektive herrtoaletten,
tyvärr noterade jag inte detta förren vi hade varit i landet i över en vecka...
Men det var kul att se, titta själva på bilderna nedan
(Dam till vänster och Herr till höger)

I slutet kommer Du få en fråga så häng med nu! :)


DAM                                               HERR

Klassiska
Damernas                    Herrarnas



Senorita & Senor
Senorita                    Senor



Natt & Dag
Damernas                    Herrarnas



Huvudbonader
Damernas                    Herrarnas



Banditer!
Damernas                    Herrarnas



Internationellt
Damernas                                        Herrarnas



Så då kommer vi då till frågan!
Bakgrund: JAG fattade inte vilken som var dam eller herr,
jag hade en tanke såklart men den visade sig vara fel så jag gick in på herrarnas...
Herrarna inne på herrarnas blev aningen konfunderade (några såg rent rädda ut!)
och Leif fick sig ett gott skratt :D

Jag undrar dock fortfarande om det verkligen är så självklart vilket som är vad,
därför frågar jag nu Dig:

Av nedanstående bilder vilken symboliserar damernas?
Bild nr.1 eller bild nr.2?


Bild nr 1                               Bild nr 2
Damernas..? Eller Herrarnas..?                    Damernas..? Eller Herrarnas..?


Svara i en kommentar! Rätt svar publiceras imorgon!

~Titti

6 kommentarer

Malin

19 Jun 2011 20:28

Den till vänster går nog till damernas? Högra till herrarnas?

Jennie

19 Jun 2011 21:11

Jag skulle använda toan vid bild nr 1 men tror säkert att det är fel...

Jennie

19 Jun 2011 21:13

Jag skulle använda toan vid bild nr 1 men tror säkert att det är fel...

Ewa

19 Jun 2011 21:13

Ja jag skulle också gått in på den till vänster, alltså bild nr 1

Sofie

19 Jun 2011 21:28

Jag hade nog ändå gått in på nr 2... Men attans det var svårt! :P

Helena

19 Jun 2011 21:42

Hade tagit nr 1 men det var säkert nr 2

Kommentera

Publiceras ej