~Titti~ Bilder på valparna

1kommentarer

Här kommer bilder från när jag åkte till uppfödaren för att välja ut vår valp

(om du vill se de små bilderna större, klicka på dem)


Om man ska åka och titta på valpar måste man verkligen ha bestämt sig för att köpa en
- annars kommer man ändå åka därifrån med löfte att köpa en!

Dobermannvalpar

För de är ju så oemotståndligt söta!!

Dobermannvalpar

Jag har lagt ned mycket tid på att läsa om olika hundraser, och jag och Leif har funderat mycket på vilken typ av hund vi vill ha och vilken typ av hundägare vi kommer att vara/vill vara
(både jag och Leif har ju haft hund tidigare så det handlade bara om att
länka önskemål och erfarenhet samman).

Innan vi valde rasen Dobermann läste vi på om den och har pratat men diverse hundkunniga personer. Sen kom då jobbet med att hitta en uppfödare med planerad valpkull som kunde synkas med vår planering...
Lättare sagt än gjort! Men efter många mail, samtal och Internetletande hittade jag dem
och taimingen då vi kan få vår valp är perfekt!

Dobermannvalpar

Den senaste tiden har jag nu suttit med näsan i en valpbok, jag har förskt läsa på så mycket som möjligt om vad man ska tänka på när man väljer en valp.
Det gäller att inte låta känslorna styra :)

Så jag började med att observera valparna när de lekte i en liten hage,
för att se hur de "integrerade".

Efter en stund tog jag kontakt med dem



De hade små garnhalsband i olika färger så att man ska kunna skilja dem åt.



Och jag får erkänna att det hade varit väldigt lätt att falla för kardinalfel 1: att falla för den minsta "ynkligaste" valpen i kullen som är så söt och som man instinktivt vill ta hand om. I mitt fall var det den minsta valpen, en tik som direkt tydde sig till mig och kröp upp i mitt knä...



Bedjande ögon och näpet ansikte... Svårt att stå emot till en början...

         

Men jag vet bättre! Modern och fadern hade jag kollat upp tidigare och nu fick jag möjlighet att se mamman live

Mercy Di Altobello     Mercy Di Altobello     Mercy Di Altobello

Vi hade bestämt att vi ville ha en hanhund, det fanns både svarta och bruna,
vi ville ha en svart...

Brun dobbisvalp     brun dobbisvalp     svart dobbisvalp

... så nu letade jag efter en glad och modig sådan!



               kliar i tänderna...

Här äter de så maten sprutar!

Matdax!

Det var härligt att vara omgiven av sprudlande glada valpar!

En glad Titti

Strax efter att denna bilden togs fann jag vår lille valp...
- det kommer i ett inlägg imorgon det! ;)

~Titti

1 kommentarer

Helena

21 Jun 2011 07:07

Sååå söta!!Jag har alltid gått efter vilken valp som var mest självständig i kullen,men då har jag fått jobba med dessa individer oxå!!!!!Lagom är nog bäst även i detta fall....;)

Kommentera

Publiceras ej