-Leif- Min lilla middag

1kommentarer

Ja eftersom Titti stod för en fantastisk nyårssupé med femrätters ville jag igår på "egen hand" röra i grytorna.  Här får du se resultatet :)

 En liten enkel förrätt

Avokado, creme fraiche, stenbitsrom (röd & svart) & rödlök

 Till huvudrätt bjöd jag på ugnsbakad lax med chèvrekräm. Fantastiskt gott om jag får säga det själv!

Ungsstekt lax med chevrésås

 Till efterrätt bjöd jag på en ostkaka med keso. Faktiskt lite imponerad av mig själv :) Jag började med att pressa vätskan ur keson, blanda den med lätt uppvispad grädde och några ägg och lite mandelspån sedan fick den grädda i ugnen i en halvtimma, serverades med vispad grädde och lite bär.

Visprädde, hemmagjord ostkaka & blandade bär

 Mat ska vara upplevelse som Eskil Erlandsson brukar säga. Detta var en upplevelse!

Kocken!

Att laga mat är roligt och det behöver inte vara så komplicerat, alla kan faktiskt fixa till en enkel trerätters om bara viljan finns.
Nu ska jag fortsätta söndagen med att skriva och förbereda kommande dagars arbeten.

Ha en fin söndag
/Leif

1 kommentarer

anne-lie

02 Jan 2011 14:06

Konsten är att fixa till mat som är god och som inte kräver för många timmar i köket! Du tycks ha lyckats mycket bra!

Kommentera

Publiceras ej