-Leif- Leif´s bästa 2010

1kommentarer

I detta inlägg gör jag en tillbakablick på året som gått och listar årets höjdpunkter, dvs. de som vi har skrivit om här på bloggen (inom kort kommer Titti göra en lista och lägga upp hon också).


(Klicka på länkarna om du vill läsa blogginläggen)

APRIL
Vår förlovningsresa gick till Paris. Vi hade en helt underbar långweekend, i Paris mötte vi också våren, bättre plats finns inte att vara på som nykär!






MAJ
Alliansens partiledare besökte Skövde, för första gången började jag känna mig säker på ytterligare fyra år med en Alliansregering.

Alliansen på Hertig Johans Torg i Skövde

Favoriten i maj var dock när vi var på Stenungsbaden under Valborg


Titti & Leif off dancing!




JUNI

Jag tycker det är stort att Titti klarade av sin Tjejklassiker iår, och jag var en stolt fästman varje gång som hon kom i mål! I juni cyklade hon Tjejvättern - och klarade det galant trots grym motvind och sabotage!





JULI
Denna månad tog jag mig några dagars ledighet och vi åkte till Trelleborg och Österlen med Titti, vi njöt på stranden på Österlen och åkte runt tog det lugnt och bestämde hur vi ville att vårt bröllop skulle se ut och vara. Därefter kan jag ärligt säga att Titti gjorde det mesta av jobbet, främst för min tid behövdes och användes till valet.



En annan mycket trevlig utflykt var när vi var vid Vristulven med goda vänner, det är också härliga sommarminnen som värmer nu under kalla vintermånader.
Leif & Titti på sjön

Men Juli månad inleddes med Almedalsveckan - och jag räknar givetvis Centerpartiets dag som favorit

Centerpartiets publik




AUGUSTI
Här måste jag nämna bussreklamen för första gången så använde sig Centerpartiet av bussreklam i valrörelsen. Ett 20-tal bussar rullade runt med mig på under 6 veckor

Centerpartiet bygger Skövde

Favorit är såklart traditionellt kräftfiske som hör augusti till :)

Leif visar två av kräftorna




SEPTEMBER
För mig var såklart valet den 19 september oerhört viktigt och nervkittlande, det var en lättnad när det stod klart att Alliansen fortsätter att leda Skövde och att Centerpartiet behåller kommunalrådsposten och 1:e vice ordförande i kommunstyrelsen. 



Här vill jag återigen hylla Titti som fullföljde sin Tjejklassiker under 2010.
I september, helgen innan bröllopet, gjorde hon sin sista gren Lidingö Tjejlopp och jag kunde heja på henne på upploppet :) Visst är hon fin!!







OKTOBER
Bröllopet var Oktobers - och årets - absoluta höjdpunkt!!



Dessutom är jag numera stolt över att kunna presentera mig som Leif Walterum
- ett efternamn som bygger på Tittis och mitt förflutna :)

Leif Walterum, tidigare Johansson




NOVEMBER
Bröllopsresan väntar vi med till våren, efter valet var det mycket tid som lades på...... Men vi lyckades i alla fall få till en romantisk helg i dalarna

Njuter av en superb supé!




DECEMBER
Ja att Centerpartiet firade sitt 100-årsjubileum i Skövde är klart stort - och en stor favorit!





När man blickar tillbaka så inser man att ett år går fort. 2010 blev ett
av mina absolut roligaste och mest intensiva år.

2011 kommer också bjuda på många händelser. Nya kommunalrådskollegor, Titti och jag  planerar för en bröllopsresa och jag ser framemot en lugnare sommar efter 2010 års hektiska valrörelse. I och med årskiftet är det många nya  politiker som påbörjar sina uppdrag. Helt plötsligt har jag med mina 45 år blivit en politikerveteran det är nu 18 år sedan jag började i kommunstyrelsen.


/ Leif

1 kommentarer

Clara

02 Jan 2011 09:28

Vilket härligt år och vad fina ni är! Ta hand om varandra och kärleken! Kram til er båda

Kommentera

Publiceras ej