-Leif- Handboll och möten

0kommentarer

Idag är det en fullspäckad måndag med möten från morgon till kväll som avslutas med representation i kväll när finalerna i Handbolls VMs Presidents CUP avgörs i Skövde.

Det är givetvis oerhört roligt att Skövde är en av VM-städerna i Sverige där det bjuds på handboll av världsklass. Innan finalmatcherna är kommunen värd för en liten middag för de olika nationernas lagledare där också det internationella handbollsförbundet kommer närvara. Jag ska villigt erkänna att jag har aldrig haft något stort sportintresse. Trots det ska det bli roligt att få vara med om de två finalmatcherna när Korea möter Egypten och Algeriet möter Japan. Det faller också på min lott att dela ut en liten gåva till varje spelare från kommunen.

På morgonen idag hade jag ett överlämningsmöte med tjänstemän och blivande ordföranden i Folkhälsorådet, tillika ansvarig för ungdomsarbetet i kommunen. Det har varit väldigt roligt att arbeta med dessa frågor under den gångna mandatperioden och resulatet är gott. Samtidigt ska det bli skönt att få bli lite avlastad, för nya arbetsuppgifter fylls på i ganska så diger omfattning.

Måndag förmiddag innebär som alltid stabsmöte med chefstjänstemännen, med genomgångar av diverse aktuella frågor, efter mötet konstaterar jag att det blir en intensiv vår. Efter lunch ska den försvarspolitiska agendan för kommunen läggas upp.

Ha en bra måndag 
/Leif   
 

Kommentera

Publiceras ej