~Titti~ helg i Götet

1kommentarer

Hur har Din helg varit? Jag tog tåget till Göteborg igår, för en helg med sköna vänner :)

Vännen jag bodde hos har en söt liten hund, påminner lite om en räv eller hur?

Liten räv i soffan..

På kvällen hade vi bokat bord på en Libanesisk restaurang.


Cool vattenkanna va?


Vi åt massa olika smårätter, meeze:

kycklingvingar     Spenatfyllda piroger     Falafel

Potatisklyftor med koriander     Ostfyllda filodegsrullar     Köttfärsfyllda piroger
Rödbetor med touch av lime     Yoghurt med vitlök     Hummus

Aubergineröra     Heta räkor


Såhär såg bordet med alla meeze ut:



Vi gick inte hungriga därifrån... :P

Sen gick vi på bio: det blev The Tourist


      (  Bilden lånad från google )

- Helt okej film!

Vid frukosten imorse smakade jag för första gången i mitt liv på hembakat surdegsbröd - det var gott!

hembakat surdegsbröd med valnötter


Det var lite kul att gå runt i den stora lägenheten det var lite annorlunda...

Och jag fann lite oväntade prylar i den,
som en trumpet på väggen...           och en annan pryl i hallen...

Väggprynad...                    hallprydnad...


Kändes lite konstigt att åka strax innan Leif kom tillbaka till stan, eftersom han varit borta
i flera dagar, men återseendet blev ju kärt oavsett! :)

~Titti

1 kommentarer

anne-lie

07 Feb 2011 06:58

Tycker mig känna igen din Mezekompis;-)) Låter som om det var en finfin helg!

Kommentera

Publiceras ej