~Titti~ Stolt kompis!!

2kommentarer

På min och Leifs bröllopsfest "kuppade" jag en av mina vänner, i bröllopsprogrammet där det fanns en beskrivning om varje enskild gäst skrev jag bland annat in att hon
"ser fram emot att springa Tjejmilen nästa år tillsammans med bruden"!
Lite svårt att backa från ett sådant officiellt tillkännangivande ;)

Så hon har börjat träna så smått, ett delmål var att springa Vårruset, vilket hon gjorde galant!

Igår var det planerat för ytterliggare en milstolpe - att springa just EN MIL, så vi möttes upp på Billingeberget och vi bestämde oss för att köra gröna spåret (jag har sprungit lila och det är vääääldigt kuperat och väääldigt jobbigt!!).



Min kompis har aldrig sprungit längre än 5 km på en och samma gång i hela sitt liv, så det var en enorm bedrift att springa hela milen! Hård som jag är så "förbjöd" jag henne att gå en endaste gång! Jag hade däremot inga åsikter om hur fort det skulle gå ;)

När vi väl kom i mål var jag en väldigt stolt kompis - vilken styrka!!
Och jag kan lova att hon var också väldigt väldigt stolt över sig själv
- en fantastiskt härlig känsla :)

~Titti

2 kommentarer

anne-lie lindgren

10 Aug 2011 16:56

Helt klart impad! Som tur är har jag aldrig blivit kupad på detta sätt men är nöjd med min lufsjoggning;-))

Inkan o Ligan

27 Aug 2011 20:57

Åh vad härligt.

Vilken känsla.

Jag önskar såå att jag kunde springa igen, men men, glad att jag kan träna alls.

Lycka till med träningen.

Tazz&Kram

Kommentera

Publiceras ej