~Titti~ Vår Bröllopsdag i bilder - del 1

7kommentarer

Jag har lovat att lägga ut bröllopsbilder, och här kommer de nu! Jag har över 1000 bilder att gå igenom, och sen ska jag välja ut några hit till bloggen så det är inte helt lätt och det tar lite tid...
Men det förstår ni säkert :)


Jag har nu kommit en bit och jag kommer göra som så att jag delar upp bilderna på flera inlägg
- så håll utkik här på bloggen så kommer ni inte missa någonting!


Jag tänkte börja med att visa den delen av dagen som få människor har sett och vet om...

Natten till bröllopet sov jag ensam på Hotell Billingen. tanken från början var att jag skulle få en lugn och stilla kväll, gå och lägga mig i tid och vakna i god tid på morgonen - allt i lugn och ro... Men ja, ni känner mig? Tror ni att det blev så? Såklart inte! Vi var i festlokalen för att fixa med allt hela kvällen, strax efter midnatt skjutsade Leif mig till hotellet och sen satt jag uppe ytterligare några timmar och fixade med ett bildspel som skulle användas till bröllopsmottagningen. Så det blev inte många timmars sömn. MEN! Det är det här som ÄR min styrka, när jag vill har jag otrolig energi och jag klarar mig utan sömn länge - om jag vill - och nu ville jag det :)


På bröllopsdagens morgon, lördagen den 2 oktober 2010, mötte jag upp min fina vän Jennie som kommit ändå från Piteå för att förgylla min och Leifs dag. Jennie var med mig hela dagen och fotade.

Fina vännen Jennie fotograferar

Jag har ju tidigare tipsat er att gå in på Jennies blogg för att se bilder från min och Leifs bröllopsdag. Visst tar hon fina bilder?


Jag och jennie gick en kort promenad genom stan bort till gallerian och frisörsalongen. Vi var först på plats när min underbara frisör tog emot oss i bröllopsrummet, där det var tyst och lugnt och jag bjöds på färsk frukt och läskande dryck

Blivande bruden sms:ar med blivande mannen


E lockar mitt hår och jag sms:ar med min blivande man

Det kockar till bröllop...

När frisyren var färdig gick vi bort till sminkstudion (50 meters promenad)

 

Sminkning pågår!

Jag har ju som jag berättat i tidigare inlägg haft problem med att hitta en sminkös...

Höstmakeup


För att hålla mig på topp hela dagen fick jag sippa på god och väl kyld vitamindryck





Ännu så länge är bröllopsnerverna under full kontroll...

Jag är glad att fann jag en sminkös som sminkade mig som JAG ville
- och JAG var också nöjd med slutresultatet!


Make up - check!


Sen gick vi tillbaka till frisörsalongen och E nålade fast slöjan och satte dit tiaran

E sätter fast brudslöjan


Det var måååånga nålar som krävdes för att brudslöjan säkert skulle sitta fast hela dagen, kvällen och natten. Och det var också mååånga sårskorpor som resultat dagarna efter....
Men vill man vara fin så lider man mer än gärna pin!!;)

Pin = Fin!!

När vi var klara hos frissan kom mammsen och pappsen och hämtade oss och körde oss tillbaka till hotellet. Där fotade vi lite mer, åt god sallad till lunch och hade en avslappnad stund. Jag tittade på min hand och längtade tills dess att min förlovningsring skulle få sällskap...

Nymålade naglar och vacker förlovningsring

 

Sen drack vi bubbel och mamma hjälpte mig med brudklänningen

♥ Sååå gott att ha min älskade mamma vid min sida denna underbara dag ♥

En förväntansfull brud

 

Snart kommer del 2 - så håll utkik!

~Titti

7 kommentarer

Emelie

25 Oct 2010 08:20

Åhh vad fint!! Blev nästan tårögd av kommentaren om din mamma. Förstår verkligen att det är speciellt att ha henne nära en sådan dag, det ska ju liksom bara vara så. Tur att jag har en så bra svärmor. =)



Många kramar till vackra dig!

Jennie

25 Oct 2010 08:21

Mejla mig gärna innan om vilka bilder du ska använda så kan jag redigera dem lite så...:). Kram vännen

shorik adam

25 Oct 2010 09:49

Titti vilka fina bilder:-)) du är helt fantastisk och go. leif har verkligen tur att han hitta dig, ni passar så bra ihop. Önskar er det bästa.

Stor kram till er båda, pusssssssssss

AMPELOS

25 Oct 2010 10:03

fiint

lovisa

25 Oct 2010 10:05

gud vad fint!

Cecilia

25 Oct 2010 11:24

Verkligen jättefina bilder och en jättefin brud! Vilken livsupplevelse att få vara med om!

Malin

16 Mar 2011 14:00

<3 <3 <3

Kommentera

Publiceras ej